Blå färgkropp säljes
Går i pension och säljer ut min verkstad.
Blå färgkropp som jag använt till bland annat glasyren på bilden, den är väldigt kraftfullt och dryg går fint från mörkt blå till ljust himmelsblått.
Har dryg tio kg. Pris vid köp av hela lasset 1500kr/10 kg. Vid köp av mindre mängd högre kg pris.
Hälsningar
Lennart
Krukmakeri L A
Det är väldigt billigt
Jo, nypris är mer än 10 gånger så mycket.
Ja det är ju just det, dom där färgkropparna är också väldigt dyra att producera så det är inte underligt att det är dyrt.
#0: hej!
Jag skulle vilja köpa 1 kg av denna blå färgkropp. Har färgkroppen något namn eller nummer?
Var bor du?
Hälsningar
Agneta
Hej,
Jag bor i Konga ca en mil öser om Tingsryd. Det var länge sedan jag köpte den så namn och nummer har jag inte kvar. Jag köpte i 25 kg tunnor för att få ett så bra pris som möjligt trotts det kostade den över 1000 kr/ kg då.
Hälsningar
Lennart
#5: hej igen! Har du möjligen recept till engobe och glasyr så kommer jag gärna förbi på torsdag och köper lite om det passar dig och det finns kvar.
Hälsningar
Agneta
#6 Är det receptet på den blå glasyren som jag visar på bilden som du vill ha?
Jo den finns kvar
Med vänliga hälsningar
Lennart
#0: Hej ! Finns det kvar ?
M v h Eva Sigge
#0: vill gärna köpa1 kg.
Mvh Lotta Svensk
Hej!
Vill gärna köpa 1kg jag med.
M v h Eva Sigge
9 & 10 jo det finns kvar ca 7 kg.
Pris 1kg 250kr pluss frakt 100kr
3kg 600kr plus frakt 150kr
Jag hinner dessvärre inte skicka denna veckan, så ber att få återkomma nästa vecka och tar i turordning.
Hälsningar
Lennart
Hej! Jag har sänt ett PM till er och vill köpa 3 kg färgkropp om det finns kvar.
//Susanne Sundström
Hej!
Jag är också intresserad. Finns det något kvar?
Hälsningar Katarina
#11: Hej
Jag köper gärna 2 kg och vill du skicka med recept på glasyr och engobe vore det toppen.
Mvh katarina
#7: ja , den blå glasyren på bilden är ju fantastisk. Jag har tillgång till sprutskåp fast jag är ovan. På nåt sätt ska det gå tänker jag.
Vill bara klargöra att om glasyren ska bli som på bilden så måste man sprutglasera först den blå färgkroppen och sedan glasyren.
Hej igen!
Färgkroppen är nu slut.
Tack till alla er som köpte.
Hälsningar
Lennart