Svensk keramik Bukowskis
Tycker det är tråkigt hur låga priserna är, ligger under det jag själv skulle begära för mina grejer. Lasse Östman har med en del, tyvärr inte hans finaste saker.
https://bukowskis.com/sv/auctions/E756/lots/1325123-lasse-ostman-vaser-4-st-och-skalar-2-st
Det är väl marknaden som styr priset och inte förhoppningar i huvudet på en keramiker, det finns ju också miljoner sådana grejor på marknaden så det är liksom frimärken, det måste vara något helt speciellt för att få ett högt pris, och så måste det vara av högsta estetiska, tekniska och hantverkskunnandet måste också vara på topp.
Jag tänker på att detta är dom mest namnkunniga keramikerna vi har och ändå får man en hel grupp verk för 3000-5000 typ. Men visst, föremålen är kanske inte dom mest utsökta, det kan förklara dom modesta priserna. Vad tycker du om dom här berömda keramikerna ler, tycker du att dom förtjänar sitt goda rykte?
Bernt Friberg och Hans Hedberg är väl dom två jag skulle säga är ok i mitt huvud
#0: Jag vet inte om det spelar någon roll men det är relativt små saker. Det verkar även som att vissa keramiker är på modet för tillfället. Lisa Larsson och Gunnar Nylund som exempel. Värde och pris är ju inte samma sak. Man får helt enkelt passa på att fynda när tillfälle ges.
Samma här, han kunde det där.