The ceramic congress
Hej alla!
Jag har glömt att tipsa om detta tidigare men just nu pågår "the ceramic congress", ett digitalt keramiksymposium arrangerat av "the ceramic school" som är ett slags digitalt forum för allt som rör keramik/krukmakeri. Där erbjuds även workshops och liknande med jämna mellanrum. "The ceramic congress" pågår som sagt just nu men jag tror att man fortfarande kan köpa biljetter, det finns både livebiljetter och biljetter som ger dig möjlighet att titta på allt innehåll i efterhand. Jag har hittills sett ett antal väldigt intressanta föredrag, några workshops och chattat om keramik med andra nördar från ungefär hela världen. Allting är på engelska så om man är hyggligt bekväm med det så finns här väldigt mycket att ta del av! Alla föredrag/workshops är också textade på engelska oavsett om de är på engelska eller spanska, japanska etc. Man måste inte heller varken sysnas på bild eller kommunicera med någon, det går jättebra att bara ta del av det som visas.
Tack för tipset.
Du skriver "livebiljetter". Betyder det som jag tror att man kan titta i realtid på det som händer? Var det ett digitalt keramiksymposium, eller både och?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ja, precis! Livebiljett innebär att man bara kan titta i realtid. Hela evenemanget är digitalt och väldigt välgjort måste jag säga. Alla länkar funkar, användarvänliga lösningar på det allra mesta!