Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utrustningverkstadverktygköp-och-säljkeramikugnarugnstockholmprometheus
Läst 430 ggr
Guldpaddan
0

Önskar köpa liten ugn. Prometheus 7 PRO-BD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ute efter en begagnad liten keramik/smyckesugn. Den jag har fastnat för är den här modellen med en extra dörr på framsidan. Jag bor själv i Stockholm, men kan tänka mig att resa en bit för att hämta den.

Prometheus 7 PRO-BD

Någon som har en som de inte använder längre?

Niklas
0

Det finns en Prometheus-ugn på Blocket, men jag vet inte om det är exakt den modell du söker:

Prometheus Pro 7

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

ler
0

Dom där klarar inte riktigt någon högre temperatur, men klart vet man att man inte kommer att bränna högre temperatur så är det säkert bra. Finns annars Pika ugnar som finns i väldigt små modeller som klarar minst 1300 grader och är relativt hållbara.

Guldpaddan
0

#1: Tack, jag söker en ugn med en liten dörr i dörren. Tyvärr har inte ugnen på Blocket det.

Guldpaddan
0

#2: Tack för tipset. Har du möjligtvis någon sida var jag kan hitta en? Jag försökte googla på namnet med hittade ingenting.

Jag ska ha ugnen till olika saker, så det är en kompromiss-ugn. Jag har på tok för många hobbies och ett på tok för litet rum för att få plats med allt jag vill. Vi bor i lägenhet, så den måste stå inne i bostaden.

ler
1

Pika-kilns .com

Jägarbo
2

#0: Hej. vet inte om du hunnit skaffa ugn ännu, men jag har kanske en lösning.
Jag har ärvt en emalj-/silverugn efter morfar. Den har en del år på nacken och kan behöver en översyn av elkablar/kontakter. Vore tråkigt att behöva kassera den utan att ha erbjudit den till någon intresserad. Förutom ugnen medföljer en stor låda med metallämnen, emaljpulver och annat smått & gott. Ugnen, och jag, finns i Stockholm.

andersborgen
0

Hej
Intresserad av din ugn
Var finns den?
pris?
en bild säger mer än 1000 ord så….
Jag har mail abbeborgen@hotmail.com

mvh
Anders