Keramik iFokus

Keramik

Etikett: off-topic
Läst 1507 ggr
EvaLeraMM
0

Julklapp till mig själv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter mycket letande har jag äntligen hittat en bra julklapp till mig själv. Det blev en keramikverkstad. Ja, det är helt sant. En liten butik med ugn och allt. Hur jag ska förklara detta med uteblivna julklappar till övriga släkten har jag ingen aning om :o). De blir en mugg till var och en istället. Hurra vad jag är glad flyttlasset går i februari. Vad önskar ni er av tomten?

ijonsson
0

Nämen!! Så underbart det låter! Grattis o GOD JUL !!

Bregotta
0

Instämmer! Vad kul! God Jul! Släkten förstår säkert!Glad

pluppan
0

hoho god jul

vilken bra tomte du har!

Bruzapetra
0

Åh, vad underbart, grattis!!! Ser ju  jättefint ut.

EvaLeraMM
0

Tack vad ni är goa! Vad önskar ni er själva? Tomten verkar gilla mig och er med som har fått mig att våga. :o)

helenahenstedt
0

Wow, var ligger den?

EvaLeraMM
0

På Gärdet i Stockholm och är 18 små kvadrat. Hur söt som helst. Men lite att fixa.

pyromanen
0

har du adressen till den tomten??? tänkte skicka min önskelista till rätt ställe..

rakuLotta
0

Stort grattis. Min önskan är nåt liknande…att elektrikern som inte behagar komma plötsligt står på trappan och fixar trefasuttaget och drar färdigt elen i groventren så att min hustomte med lite hjälp av mig kan fixa mitt lilla krypin.

susanne.k.wall
0

Jättegrattis! Så fantastiskt att du har sån kontakt med Tomten!

Jag önskar mig en ny drejskiva och en ny ugn och en raku-ugn plus en saltugn. Inget av det kommer jag nog att få, så för säkerhets skull önskar jag mig ett gymkort till gymet som ligger två mil bort.

Bruzapetra
0

Susanne, så lång är min önskelista med:)) Men helst vill jag nu att det fixar sig med min ugn. Jag får en fin ståstol i julklapp!

Men framförallt så vill jag börja jobba, det kliar o drar i mina fingrar nu så jag längtar tills tomten gått hem, nyår är över och min kära man ska vara pappaledig!!!

Vanja-K
0

#1 Säg till din tomte att jag har också varit snäll. Hela året!!!

Grattis till dig!

evaz
0

Grattis! lämnar du adressen så kommer jag på besök. Hoppas att tomten har fler sådana julklappar att dela ut. Lycka till

KeramikeniSkredsvik
0

Grattis från mig också!

kinnekulle
0

Hej Eva, ett jättegrattis från mig med, va gött att du satsar, man skall ju spänna bågen högt för att nå någonstans. en annan grej, vantrarna är klara jag skickar dem i veckan! Hoppas det blir bra, vet inte om tomten är inblandad i dem med! Ha det riktigt bra och en underbar Jul, kan du ge tomten en kram från mig=) Vad jag önskar mig i julklapp…hm..Paul Coelos nya bok, och den vackra tråden-en bok om lin. Garn. Att plåtslagaren som lovade komma i augusti!!!!skall komma och lägga plåt i en ränndal, imellan två små hus som vi byggt ihop, och på så sätt har mina 12m2 vuxit till 25m2, värsta lyxverkstaden. Det va nog det mesta. Ha det gott/Marika

EvaLeraMM
0

Marika, du är min lilla tomtenissa som kommer att värma mig i vinter med dina jätte fina vantar. Till er andra, jag snackade med tomten men han mumlade något om några små barn som stod först i kön gällande julklappar. Jag ska spetsa gröten på balkongen så kanske han åker fel och ger er allt ni vill ha. Det är ni värda. När jag är inflyttad och klar i min ny lokal ska jag bjuda in er på en kväll så vi får ses på riktigt.

Pernilla
0

Ojojoj! Hojta till när du öppnat för jag ser att du har skapat massor av fina saker! Älskar keramik, men kan man inte skapa själv får man handla av begåvade människor istället…

pluppan
0

Ja, du ser Eva - redan en kund! Detta måste gå skitbra! Lycka till

EvaLeraMM
0

Ha ha Pluppen du är för kul. Och tack Pernilla, jag lovar att informera dig när allt är på plats.

mangobango
0

Grattis! Kul att du vågar och satsar! Det är kul med dem som förverkligar drömmar. Härligt!

lotta2
0

Grattis från mej med! Tycker det ser ut att kunna bli jättetrevligt där. Hoppas det går bra!

Rozzy
0

Gattis!

Du kommer få härliga dagar där!

LenaStina
0

Grattis, grattis.

18 kvm själv är ju jättemycketFörvånad. Allt är ju relativt. Vår butik är på 25 kvm + skrubb och toa på 8 kvm. Då är vi 14 st som delar på det.

Ser ut som det går att göra lite trevligt utanför också. En bänk med lite lockande saker på gör att kunder gärna tittar in. Viss stöldrisk, men vi har inte blivit av med något än.

Lycka till!

LeWE
0

Grattis och Lycka till!

EvaLeraMM
0

LenaStina, 14 st på 25 kvm. Jobbar ni där också??

LenaStina
0

#25 Nej, vi jobbar inte där. Det är bara en butik. Vi har inrett med hyllor längs väggarna så att vi får varsin sektion med fem hyllplan + gemensam skyltning i fönster och mittbord.

Förut hade vi en lokal på 200 kvm där vi dessutom hade gästutställningar, men den låg på ett sk kulturområde lite vid sidan av centrum. Efter 12 års kämpande att få dit kunderna hittade vi den här lilla, centrala lokalen som inte ens var så stor som vårt förra kontor.  Det går aldrig att få plats sa vi, men alternativet var att upphöra helt, för gnistan fanns inte längre efter alla tomma löften från kommunen att satsa på området.

Nu efter 1,5 år är vi jättenöjda. Omsättningen har mer än fördubblats. Kunderna tycker att det har blivit mysigare nu än i den stora ödsliga lokalen. Läget är jätteviktigt. Det kräver inte samma marknadsförng som om man ligger lite off. Vi har inte annonserat något inför denna julen och det går bra ändå.

Du skulle väl ha verkstad där också, och då kanske läget inte är lika viktigt. Måste vara roligt att få sätta sin egen prägel på hela lokalen. Vi är ju 14 som måste komma överens, och ibland kan man känna att "hoppsan så konstigt skyltat det blev nu då", men styrkan är ju delade kostnader och att ens saker finns till försäljning ca 26 dagar i månaden men man är där själv endast 2 dagar per månad.

Ska bli spännande att se framöver hur du får till din verkstad/butik. Känner en som drev en framgångsrik blomsteraffär. Istället för annonsering satsade hon på att göra häftiga/överraskande/snygga skyltningar varje månad, och folk lärde sig det och kom dit för att titta på vad hon hade hittat på den här gången. Bra idé om man är kreativ.

EvaLeraMM
0

Ja LenaStina det är ugn, drejskiva och bord som ska trängas med hyllor och allt annat. Jag får bygga på höjden men jag längtar tills jag får flytta in och börja greja och dona. :o)

Hubert
0

Va kul! Ja säg till så kommer jag också förbi för jag är inne i stan ibland! Härligt med människor som vågar! Louise