Önskar köpa en glasyrmixer
Hej, om nån har en mixer man kan hänga på en hink, e.g. Gladstone G80 https://www.scarva.com/en/Gladstone-Five-Gallon-Glaze-Mixer/m-726.aspx, och vill sälja den så är jag intresserad. Alternativt känner till en mixer som inte kostar näsan 9000 SEK.
MvH / Björn
- Redigerat 2024-03-31 20:45 av bjorn.lindberg
Går det inte med en borrmaskin? Det är nog inte så mycket bättre med en sådan där
#1: Klart det går med en borrmaskin, men jag har ingen lust att stå och borra i två timmar.
#0: Just den där "engelska" blandaren har funnit väldigt länge.
Under lång tid tillverkades de av Ratcliffe, och säkert någon annan före dem….
När Ratcliffe lades ner för ganska många år sedan, "ärvde" Gladstone tillverkningen av en del Ratcliffe-produkter….
Skönt med en lågvarvig motor.
Kan stå i ett hörn och jobba, utan att väsnas. Inget högfrekvent "borrmaskinsljud"…!
Hur som helst har denna blandare funnits länge, och det borde rimligen finnas en och annan på beg.marknaden….
Här är en gammal katalogbild från "förr", när de kom från Ratcliffe…och de var inte särskilt billiga då heller…
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2024-04-01 13:15 av Bo§e
Jag besökte Ebay, och sökte på "shear mixer", med detta resultat:
Ger en överblick, men inga direkta "fynd"…
🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
- Redigerat 2024-04-01 13:34 av Bo§e
#3: Alright, tackar för input, får kolla om jag hittar nåt begagnat, gissar att det kan ta ett tag!
du har ett PM
#0: Kan det fungera med en sån här?
Jag är på mässan i München och har sett många mixer till glasyr. Mässan är mindre än förut men kul ändå