Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1414 ggr
L.A.E
0

Början till vedugn

Se vidare på fotosidan

Ulla
0

Wow, det ser ut som om den kommer att bli stor. Blir den likadan som på ritningarna i fotoalbumet?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
0

Ja, något åt det hållet .Men jag hoppas  att den inte blir lika stort som ritningarna.Två veckors arbete ska kunna fylla hela ugnen hoppas jag .Det tar minnst hela sommaren att bygga den

Ulla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har så litet att jämföra med. Hur stort är det jämfört med Steven Jones ugn som jag tog en bild på i förra veckan?

_
_

kia1
0

Wow det kallar jag ugn, själv går jag och funderar på hur jag ska fixa en Raku ugn köpa eller bygga? vad tycker ni?

Ulla
0

Jag kunde gå raklång in i denFörvånad

Vill du kunna elda din rakuugn med ved eller gasol?

_
_

kia1
0

för mysfaktorns skull så skulle jag vilja elda med ved men det är väll så att gasol är smidigare  så det blir nog gasol

Ulla
0

Jag vet inte hur mycket en rakuugn kostar, men det är inte så svårt att bygga en. Det bökigaste för mig var att hitta det som behövdes.

_
_

kia1
0

Jag har hittat en i gävle som kostade lite över 5000:- med alla tillbehör (utom tuben) vad tror du om det?

Ulla
0

Ja, de ligger väl däromkring. Sedan beror det ju på hur den ser ut också. Eftersom jag vill kunna bränna litet större saker så har jag gjort en förhöjning till min tunna. Man är ju mer flexibel när man bygger själv.

_
_

L.A.E
0

Den blir mindre än Stevens ugn. Måste först bygga ett  skydd över ,innan jag kan börja bygga.

Lizzie
0

Helt otroligt

själv har jag bara en vanlig ugn

önskar jag kunde mer om rakubränning.Gråter

L.A.E
0

En vanlig ugn kan man också göra mycket kul med

avalon
0

kia. om du ej har möjlighet att elda med ved så förstår jag att du väljer gas, men annars är det inte så bökigt. Det finns ju ofta torr och kluven ved att köpa och ugnen bygger man ganska lätt med tegel eller lecablock. Det är ju så mysigt att elda !!

kia1
0

jo då, ved har jag , fast jag är en sådan där typ som har  bråttom så det var därför jag tänkte gasol, och för att mina kursdeltagare skulle kunna prova på ett smidigt sätt, ja jag vet inte ska nog först lära mig mera om det här tror jag