Keramiska utbildningar!! Hjälp!!
Hej!
Vad finns det för olika keramikutbildningar?
Till våren går jag ut mitt 4:e år på konstskola där jag uteslutet jobbar med keramik. Så nu är det dags att ansöka till en ny skola! Mitt mål är att på något sätt kunna arbeta med keramik på heltid i framtiden😁
Jag skulle vilja gå en utbildning med helt fokus på keramik. Gärna en högre utbildning än folkhögskola.
Vad finns? Hur kan jag nå mitt mål? Jättetacksam för tips på skolor och utbildningar!
/Annie
Hej, Konstfack och HDK i Göteborg, Danmarks designskola i Köpenhamn och konstakademin i Köpenhamn har en keramikavdelning och konstakademin i Århus (Danmark) keramik ingenjörs utbildning i Höhr Grenzhausen (Tyskland) Capellagården på Öland och keramikutbildningen i Lidköping, fina skolor i Italien, Frankrike och Portugal. Kunsthochschule i Berlin. Ja det finns hur många som helst, beror mest på vad du vill
P.S. Glas och keramik skolan på Bornholm, ett trevligt ställe lite liksom Capellagården
- Redigerat 2024-11-20 00:43 av ler
Formakademin i Lidköping har utbildningar. Det är Yrkeshögskoleutbildningar som är studiemedelsberättigade. Dom har öppet för sen ansökan till utbildningar som börjar i vår. Kika på https://formakademin.se/
#1: Tusen tack!! Nu har jag lite att kolla upp! 🤗