Behållare för råvaror
jag Söker efter den ultimata förvaringen av råvaror. =)
Hur förvarar ni era råvaror?, skulle vara kul att se era lösningar.
Funderar på köpa in plåstlåde system som är stabelbara så allt har ett å samma system.
Jag har byggt en träbänk med hyllplan. På dessa har jag plasthinkar med mina olika ingredienser. Är det något jag använder mycket är det i en större hink och tvärt om. Alla "tillsatser" så som färgande oxider ligger i en egen plastlåda, naturligtvis i burkar de med.
Jag har sett keramiker på nätet som antingen har en vägg med gammaldags godisburkar av glas för alla ingredienser eller så har de påsarna som det kom i förvarat i någon låda. Men för mig fungerar inte detta på grund av platsbrist och önskan av att ha ordning och reda.
Här är den enda bilden jag har på mitt system. Idag är det bättre ordnat än på bilden men hyllan är den samma.
#1: Ja, det är praktiskt att bygga något, vars översida dessutom fungerar som bord eller bänk (vilket man aldrig får för litet av).
Sedan går det förstås inte att ducka för "naturlagen" att fyrkantiga behållare tar mindre plats än runda….🙂
"Don't Panic" (Douglas Adams)
Jag använder sådana fyrkantiga plast behållare som det är lösgodis i, här går man bara och hämtar dom i godisbutiken. Klart att material så som wolfram oxid och liknande har jag i mindre behållare. Och säckar med fältspat och liknande har jag haft på pall med pallkrage och presenning över, och det står ute