RK-2 Potter´s wheel
Jag har fått möjlighet att köpa en drejskiva, Ringcone RK-2 Potters´s wheel, Shimpo. Motor 200W.
Vet ej ålder, men den ser fräsch ut. Vad tycker ni den är värd? Nån som har den o i så fall funkar den bra? De begär 4500:-. Den är tänkt som kursskiva.

Jag har en RK 2 Shimpo, köpt i slutet av 70-talet. Den är jättebra, men har en brist, i alla fall min: den låter ganska illa, dunkar liksom. Men för övrigt har den varit min partner i 30 år och jag har bara renoverat motorn en gång, det är den enda reparation jag gjort. Den du blivit erbjuden att köpa kanske är av senare datum och därmed kanske inte så ljudlig. Jag betalade 2500 kr, tror det var 78-79 eller nåt. Jag tycker den är jättebra, förutom bullrandet.
Jag har också en RK 2 Shimpoo. Jag köpte den i somras för 3000:- . Och den låter högt den också. Nu har jag bara provdrejat den 1 gång men jag tänker faktiskt använda hörselskydd framöver eftersom jag har blivit bullerskadad av att sitta i jämte en dundrande drejskiva i ca 30 år!

Inköpt för 3000:-! Den e från 1977 men sparsamt använd. Precis som ni skriver så bullrar den, men som kursskiva funkar den bra tror jag. Själv drejar jag Brent B, den e tystare.