Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 1913 ggr
drake3
0

Äntligen kurs

Äntligen är det onsdag….har anmält mej till en keramik-kurs.
Det var 20-år sedan jag drejade(håller för dagen på med gjutgods/kurser i am hobbykeramik/kallmålning).
Som jag har väntat, hoppas att det bli lika bra som jag förväntar mej.
Priset är 1290:- och för den summan tänker jag insupa så mycket information jag kan. Jag ser det hela som en repetition på tidigare kurser som Suss höll i Hertzöga/Karlstad.

cherie
0

Lycka till och va roligt att ha förväntningar och pirr för att göra något till sig själv..älskar kurser och att lära mig nya saker…vill också!!

drake3
0

Fanken vad svårt det var att knåda ur all luft innan man började dreja. Annars var det skitkul…det kändes som att komma hem.Tid och rum försvann, mycket av det man hade i minnet kom tillbaka.
Fick även lära mej att slå leran istället för att knåda den

minx
0

vilket lyx själv blev den kurs jag anmält mig till inställd pga av för få anmälda. Så jag försöker kursa med mig själv som elev och böcker som lärare.

drake3
0

Jisses vad fort timmarna går……skitkul

pyromanen
0

Minx, en tröst till dig kan vara att så gjorde visst även Ruthanne Tudball….satt själv i en källare med en nybörjarbok i drejning…  googla henne och se hur det gick!

drake3
0

Idag har jag varit på kurs igen. Testade att centrera från mej och det gick kanon. Fick till en bytta till köttbullarna och fyra muggar, gissa om jag är nöjd med kvällens kurs.Det är så himla kul …..

drake3
0

Vår lärare heter Karin Löv och är kanon.
Det är som att cykla…..det sitter i, "bara" att försöka plocka fram det…..
En kurs var inte fel , oj vad mycke kunskap man får tilldelad