Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 5848 ggr
Bruzapetra
1

Färg för vanlig ugn...

Jag vet ju att ni har en massa bra tips om färg som man kan bränna i vanlig ugn:)

Har inhandlat porslinsfärg men vill också ha en som funkar i köksugnen. Har några små skyltar jag vill bränna snarast och ska jag använda min ugn måste jag ju fylla en hel stor keramikugn med några futtiga skyltar. Det känns som slöseri! Så jag tar tacksamt emot några bra tips!

Mvh Petra

cupcake
0

Jag har köpt på panduro. Har köpt både glasfärg och porlinsfärg där som jag bränt i min vanliga köksugn Kolla deras hemsida./Susanne

ildogvann
0

Panduro har farge som du brenner i vanlig ovn (150 grader) på kjøkkenet. De har penner, farge til større flater som påføres med pensel og relieff-liner. Fungerer bra. Har akkurat i dag vært med barna på Panduro og pyntet eggeglass med deres pennerGladMamma måtte også prøve!

Bruzapetra
0

Åh vad bra! Tack snälla:)

Hubert
0

En sak som man bara behöver tänka på är att det bränns inte in i glasyren som du får med ett högre brända färger och tål då heller inte samma nötning.

LenaStina
0

Slöjddetaljer har också som ska klara maskindisk efter bränning i vanlig ugn i 150 grader i 30 minuter. Funkar bra och verkar hållbar.

www.slojddetaljer.se

Heter Glas & kakelfärg, finns transparent och täckande, kostar 33 kr för 50 ml.