Medlem t kooperativ!
Kanske av intresse för någon:
Annons i Uppsala Nya Tidning i veckan:
Uppsala handkraft , Uppsalas äldsta konsthantverkskooperativ utvidgar
och söker nya medlemmar. Vi finns på traditionsrika Öfvre Slottsgatan.
Välkommen att kontakta butiken tel. 018-128617 eller ordf. Christina
Joelson tel. 08-59251400. Ansökan och arbetsprover lämnas senast 10
april.

Ska kanske lägga till att jag inte har med saken att göra, fick tipset av en kompis i Uppsala och eftersom jag själv inte är intresserad är jag generös nog att sprida det vidare här
…
Varför typsnittet blev som det blev har jag ingen aning om.

Jag har varit med i Uppsala Handkraft, faktiskt var jag med och startade den affären där den ligger nu….Men jag gick ur år 2000.

Får man/vågar man fråga varför du gick ur?

Visst får du fråga det Kinnekulle. Jag gick ur när vår dotter skulle börja skolan. Man jobbade ju på Handkraft ca 3 dagar/månad. Det gick så lätt att åka in och jobba där och ta med henne när hon var liten. Hon har inte gått på dagis eller fritids. Sen när skolan började blev det svårt att kombinera att stå i affären och samtidigt vara hemma när hon kom hem från skolan. Det var en bidragande orsak. Samtidigt gick försäljningen ner. Från att från början sålt jättebra så runt 2000 gick försäljningen ner. Jag vet inte riktigt varför. Så det var ett lätt beslut. Nu tror jag inte många medlemmar är kvar av oss som var med från början. Det var också tyvärr längesen jag var in till affären. Det är en väldigt fin affärslokal, ligger i Uppsalas äldsta kvarter nära både slottet och domkyrkan. Vi hade också en galleridel, vet inte om dom har kvar den nu.

Runt 2000 öppnade väl Kaleido? Folk kanske blev mer nyfikna på dem, och marknaden i Uppsala mättades?
Det kanske blir ett uppsving nu när det är så rörligt runt stationen i Uppsala (där Kaleido ligger). Vad vet jag?