äntligen ute i cybrern!
Nu har jag äntligen fått ut min hemsida och jag är så glad för det! Vill gärna ha lite åsikter,själv vill jag gärna gå in och ändra direkt.Men nu får man väl lugna ner sig en stund….
….
Länken finns på lotus personliga sida.

Ren, enkel och överskådlig. Lätt att ta till sig. Kul att du namngett din keramik. Hade problem att se på Toscanasidan, det kom ej fram några bilder.
Fin sida! Först tyckte jag att bilderna var lite väl mörka och otydliga, men jag råkade ha skärmen i fel vinkel, det var det som var problemet…..

Jättefin och lättnavigerad sida. Det som stör mig är dina suddiga närbilder, annars bara +++.
I´m sor
ry tänkte inte på det där med hemsidor som reklam.
Håller med om att sidan är fin och lätt överblickbar! smyckes-fotona håller inte för att förstoras (synd, för man blir sugen på att titta närmare).
Lotus: Jag tycker sidan är fin och överskådlig, och din keramik är jättesnygg!
#2 Förstår synpunkten, men i det här fallet tolkar jag det inte som att det inte var i reklamsyfte utan att få hjälp med att lägga upp en bra hemsida.. lite tycke om utformningen :)
Jag har ett förslag till sajtvärden. På proveniens.ifokus så finns det en särskild ämnesflik för just hemsidor. Många har inte kunskapen om hur man skapar en hemsida och har frågor kring det, eller vill bara ha synpunkter kring utformning och innehåll på den sida de har skapat. Det kunde kanske vara bra att ha en sån ämnesflik här på keramik också.
- tack för alla kommentarer!Har haft ett jättejobb med sidan och är inte nöjd med tex smyckena.Tror att grynigheten beror på att jag fick förminska pixlarna på en hel del bilder eftersom den blev för stor att skicka.Men när jag känner att jag orkar bråka med datorn igen då gör jag ett nytt försök.Allt var så lätt med macen tills den skulle ut i cyberrymden,vårat bredband betecknas som sköldpadda och det är väl så när man är lantis……
google hittar inte din sida.. har försökt hela dagen…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
jag har också det….konstigt?
#8, känner igen mig, vårt bredband är också modell lantis! Går väldigt bra på vintern, men soliga sommardagar så sträcker telefonledningarna på sig och det kan bli totalt stopp till sen kväll när de svalnat igen (även den fasta telefonen blir död då) Har haft telefongubber ute hur många gångar som hälst, men de hittar ingt fel.
man kan själv anmäla sin sida på google
annars tar det nog ett tag för tentaklerna att hitta dit
Så här skriver eniro:
Googles index som är ett av de största i världen. Trots det kommer inte alla sidor som finns på Internet med. De flesta av sidorna som inte kommer med hamnar långt ner i hierarkin på de stora webbplatserna. Det finns regler som säger att man inte får anropa samma webbserver mer än en gång per minut. Det begränsar oss i indexeringen av webbplatser som har miljontals sidor, t.ex. gratis webbhotell. Vi gör vårt bästa för att ta med så många sidor som möjligt och lösa dessa problem. Men det finns aldrig någon garanti för att en sida blir registrerad."
……………………..
Men man kan snabba på "tentaklerna" genom att lägga in metataggar i sidkoden.
Så här skriver webdesignskolan:
Använd Keywords och Description med måtta och använd bara sökord och beskrivning som har anknytning till innehållet i din webplats. Om du använder "oseriösa" sökord kan du bli "utkastad" från söktjänsten. Begränsa antalet sökord, använd bara sökord och beskrivning som du verkligen anser beskriver din webplats. Här är exempel på hur du kan ange sökord som sökmotorerna ska indexera i första hand och en beskrivning om webplatsen som kommer att synas i sökresultatet när någon hittar din webplats:
#5 Det är helt okej, lotus.
Jag ändade ändå ditt inlägg som vi sa, så att det följer vår nya regel.
Vickevira, din idé är intressant. Jag är säkert inte ensam om att tycka att det är kul att besöka andra medlemmars hemsidor. Innan jag tar ställning till ditt förslag vill jag ändå testa vårt sätt ett tag för att se hur det fungerar. Det blir ett extra musklick förstås…
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_