Var är alla...ho ho ho
Inte ett enda innlägg eller svar idag???
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Nä det var värst vad det var stiltje!!! Här är jag iallafall:) God kväll. Idag har jag varit på marknad och det var, ja jag vet inte vad men inte en enda köpte nåt av mej. Däremot shoppades det godis, pappersänglar och plastblommor o maskintillverkade krukor för 40 spänn! ALDRIG mer säger jag bara. Jag trodde att det skulle var 5 talet "riktiga" hantverkare(jag vågar knappt skriva så)…. Men så var det alltså inte och jag ska nu sluta ställa upp på sånt där för att vara snäll, hua! Ska jag iväg på nåt så är det äkta hantverksmässa eller liknande…. Har för mig det fanns nån tråd om vilka som är bra….

Hej på er, här är jag oxå, jag har varit på skolan hela dagen och gjort gipskärnor till lattemuggar, phu, vaknade 0615 och for iväg, satte på kaffet och tänkte det kommer säkert någon, 11,15 dök en av mina klasskamrater upp, huva dessa youngsters=), så jag kom hem nu och slog liksom på datorn av en häldelse ( hi hi) kollar jag i fokus och upptäcket då oxå att det va deskt dålig aktivitet här, beror det på att det är påsklov?#1 du får se det som att du verkligen tillförde något till marknaden, för det kan jag verkligen grantera att du gjorde!
Jag har målat porträtt av mina barn i akryl idag. Tycker det är roligt att måla men det blir sällan tid till det. Har fått en känsla av att kombinationen keramik och måleri är ganska vanlig. Det kanske är fler av er som målar ibland?
Jag har startat en ugn också. I den är en kruka som min flicka ska ha i en redovisning i skolan som handlar om keramikens historia. Hon har ristat in lite streckgubbar och en TV
och i botten har hon skrivit "Made in a cave 8000 B.C". Lite kul. Får se om någon går på det.
godkvällen! Var här tidigare idag, men insåg att det var nog ensam om he he, och att det nog var dags att gå ut och komma igång att träna dreja stort. Det gick inget vidare. Och så har jag funderat och måste bestämma mig för vad jag ska satsa på att få färdigt till våran utställning i 1-majhelgen.. och när jag tänkar på det blir jag småstressad… men har inte fått nåt mycket gjort - så var det med den gråregniga lördagen.
Jo, Petra förresten! Jag var för några år sedan med på en Väldigt lokal julmarknad… sålde faktiskt en endaste ytterkruka fniss, men det hade inte arrangörerna noterad och när marknaden var nästan slut så kom det (lite för lätt att genomskåda) nån (släkting till en av arrangörerna) runt och handlade nått litet av de av oss som arrangörerna med dåligt samvete över den dåliga publiktilströmningen inte trodde hade såld något… gissa hur det kändes! fast
kul att tänka på såhär några år senare. Efter den historian är jag helt inne på din linje att det ska vara den typen av marknad så man rimligen kan förmoda att det blir lönsamt :)

Nä, här har det visst varit stillsamt idag… Håller med er tjejer om att man bör passa sej för dessa marknader… Det är till att sänka sin egen status på nåt vis.
sitter å laddar upp gamla bilder som jag hittade på en cd i mitt fotoalbum. kollar runt å tänker. keramik e ju nåt som e verkligt riktigt stort. ska man prova på allt så räcker ju inte ett liv till.
Här är jag. varit på bio i em.Såg en riktig sk--film. Kollade på Kungsgatan där murbruk från Pubs tak ramlat ner på trottoaren. Detta hände strax innan vi kom. Om ingen fick något i huvudet så var det ett under. Det går massor med folk där. Speciellt en helg. Snacka om att jag kommer kolla taken hädanefter. Som om det inte vore nog att kolla varje vinter. Man får gå med hjälm.
Tog en skagentoast och lite gott vin inna vi åkte hem.
Ja nu hoppade jag in en sväng ..tog en paus och tittade på 2 hyrfilmer då det va så lugnt här..Har traderat lite på em oxå…det man inte säljer i butiken får man ta på nätet*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kom hem från santa Barbara i förrgår kväll, begriper inte varför det är så svårt att komma tillbaka till "rätt tid" när man kommer hem? Har varit vaken mest i natt. När man åker bort brukar det inte va nåt problem med tiden, kanske man inte klarar två omställningar. Santa Barbara var otroligt fint, inte så jättevarmt just nu, kallt i vattnet men verkligen jättegulligt samhälle o vacker natur, vi åkte runt lite. Apropå marknad så hade de en fin hantverksmarknad varje helg, det var mycket fin keramik. Jag pratade med flera keramiker och de brättade att de hade sin verkstad i närheten men ingen butik utan marknaden var deras butik. Väldigt trevligt ordnat, de stod utmed hela stranden, det var förutom keramik glas, textil, tovat mm. Väldigt kul, jag flanerade där flera timmar.
Dessutom satte de som protest mot Irakkriget upp massor med kors på stranden varje söndag, på varje kors var namn på de som dött i kriget. Ganska hemskt.

Jag har varit hos min underbara svärmor med familjen hela helgen. Har haft så mysigt. Men så fort vi kom hem vill man ju kolla lite….Susanne

Har oxå varit med om samma sak,flera gånger.
Fy vad man känner sig sur och värdelös när man står där och alla går förbi med sina renkorvar och bara tittar lite slött ! Jag har lagt ner det där med marknader helt och hållet, iallafall för dom närmaste åren !!

Jag tycker också att det är så otroligt mycket jobb med marknader och man blir så besviken när det går dåligt så jag har de senaste åren avstått. Men ibland blir man lite sugen ändå..
En gång var jag på en tillställning där en hantverksbod skulle upphöra och hade 50% rabatt på allt. Samtidigt bjöd de dit "riktiga" hantverkare som dragplåster, och vi var placerade i en byggnad bredvid. Bland annat en duktig trä/renhornsslöjdare från norra Sverige som hade åkt många mil. Han fick sitta längst in i en skrubb och sålde ingenting under hela helgen. Vi andra som inte var så långväga sålde ytterst lite, men kunderna kom fullastade med 50%-grejer och arrangörerna var såååå nöjda.
Jag tycker det är bra fräckt av en del arrangörer att locka duktiga hantverkare tillsammans med "skräp" - eller är det okunskap från deras sida?
Det krävs ju en hel del jobb för att vara med på en mässa. Jag har mer och mer börjat avstå och försöker hitta andra vägar.
Ja mässor och marknader suger verkligen när folk inte orkar titta…man blir helt tom och undrar va man håller på med..men nu i helgen har jag gjort tekannor!! jättekul olika skulpterade och drejade..kommer kanske bilder senare.