Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 1654 ggr
Bruzapetra
0

Lägga på dekaler...

Jag har fått hem lite dekaler jag ska testa. Hur gör jag för att sätta på dem?? Ska de ligga i vatten först till de släpper eller hur funkar det? Vilken sida ska vara mot godset?

Danielsdotter
0

Du lägger dem i vatten, eller håller dem under kranen tills de släpper från pappret. Den sida som satt mot pappret, skall också sitta mot godset. Se till att det inte blir luftbubblor mellan godset och dekalen, för där blir det vita fläckar efter att de är fastbrända. Hoppas att det går bra! Hälsningar Lotta

Bruzapetra
0

Tack snälla! Det ska bli så spännande att se om det blir bra:)

vibeke
0

Jag tycker att det är enklast att lägga dekalerna i blöt

kinnekulle
0

Jo det tycker jag oxå, men som sagt var nog med att det inte är några luftbubblor imellan, bäst går det med en lite gummi srapa typ ett sken i mjuk gummi, men är det små brukar tummen funka i alla väder.

lotta2
0

Ta inte och lägga för många i blöt samtidigt bara, för då kan det bli underligt. Första gången jag gjorde det låg det massor med dekalbitar i skålen som satt past både i varandra och på vissa visste man knappt vilken sidan som skulle vara innerst. Så nu lägger jag bara i några i taget, när jag använder dekaler.

Bruzapetra
0

Ja, för om de flyter runt i skålen hur vet jag då vilken sida som är vilken…

lotta2
0

Tja, om du har en bild på ex en hund som sitter åt häöger och den helt plötsligt är vänd åt vänster så är det ju lätt, har man små blommor ex så är det genast svårare…hehe…;D

Men dom fäster ju åt det håll dom ska sitta, dom jag lyckades sätta på åt fel håll gled strax av krukan. Tänk också på att du inte kan flytta på dekalrerna mer än ett litet tag efter du placerat dom där, ska du sedan ändra designen så sitter dom som järnet, helt omöjligt att få bort.

lotta2
0

Enklast är ju att lägga i ett fåtal i vatten och hålla koll på dom och när du ser att dom börjar släppa,  ta hela dekalen och låta den glida av från pappret till krukan, tycker iaf jag..

Bruzapetra
0

Tack Lotta, ja det ska välan gå dettahära:)

lotta2
0

Ja, klart det gör det! Det är ju inte avancerat direkt…;D  Kommer ihåg känslan från första gången  jag satte på dekaler på en grej och tittade storögt på den och tänkte vad fin den blev…:)

giad
0

Hur många grader skall dekalerna brännas i. Har också beställt, men glömt gradantalet

Bruzapetra
0

Så här sa de till mig;

Upp till 200 grader på tre timmar sen full fräs upp till 800 grader utan utjämning….

Ninni-08
0

Hej.

Ja vill gårna testa på dekaler. Var köper man dem? är det dyrt?