Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: keramik-bränningraku
Läst 5464 ggr
Boonzie
0

Bränna papperslera i vanlig ugn

Tjingeling!

läste i ett annat inlägg att det går att bränna papperslera i vanlig ugn, stämmer det? och hur många grader samt hur länge ska man bränna den? köpte 2 paket Silkis papperslera på panduro för att leka lite :D

helenahenstedt
0

Inga problem. Temp borde stå på paketet!

Boonzie
0

Står inget på paketet, bara att den inte _behöver_ det :) men det håller väl bättre om man bränner lera? eller är jag helt borta? jag är ny på lera :(

lotta2
0

Silkis papperslera är inte riktigt den pappersleran vi brukar skriva här om på forumet. JAg är osäker men eftersom den är en s.k pyssellera som inte behöver brännas utan lufthärdas  kan det hända att det är andra saker i den som plaster mm. Kolla för säkerhets skull med Panduro tycker iaf jag, om dom inte har ngn info text på sin hemsida eller så?

Boonzie
0

letade lite och hittade en bild av en mask som är gjord med den leran på flickr, i en kommentar står det att den blir väldigt hård och man kan slipa den med sandpapper när den torkat. så det är nog inte vanlig lera =)

bilden ifall nån är nyfiken: http://www.flickr.com/photos/myling/1086930210/ snygg mask i bakgrunden =)