Efterlyses - böcker om silverlera
Lr, i våras visade du mig två böcker om silverlera som någon lånat dig. Jag har naturligtvis tappat bort lappen som jag skrev - kommer du ihåg vad böckerna heter?
Någon annan här i forumet som har tips på bra böcker i ämnet? Jag måste erkänna att jag vet väldigt litet om hur man arbetar med silverleran.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Du överskattar mitt minne Ulla, men jag kollar till imorn!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Tvärtom, jag vet att du har ett utmärkt minne. 
Det är ingen brådska, jag har tid att vänta. Blev påmind om böckerna när jag kollade vilka ord som folk söker på när de kommer hit. Silverlera är vanligt förekommande.
_
_

Du kan gå in på www.PMC.se där finns allt material och även två böcker den första boken är bäst tyvärr är de på engelska men det är bra bilder och man traglar sig igenom fast man har lite svårt med engelskan ( jag gorde det i alla fall)
Är det Mary-Ann Devos som skrivit dem Kia? (Jag vet, jag skulle kunna kolla själv, men jag orkar inte - min dator är så låååångsam!!) Devos har iaf skrivit böcker om silverlera, och det var dem du såg i verkstan Ulla. Och de är pedagogiskt skrivna även om mycket av föremålen är så fula och oinspirerande så man nästan rodnar å Mary-Anns vägnar…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag tror att det är böckerna som jag såg i verkstan, men det står inte vem som skrivit dom på PMC´s hemsida. Jag kanske ska lägga en länk dit eftersom det verkar vara många som är nyfikna på silverleran.
_
_

japp det är Mary-ann som skrivit dem

Working with Precious Metal Clay (Jewelry Crafts)
av Tim McCreight är en utförlig och bra bok. Den innehåller 50 olika praktiska smyckesprojekt.
Av 5 olika böcker om silverlera jag läst var den bäst. Har tyvär inte de andra boktitlarna i huvet. Sök på amazon. Bokus har också två olika böcker, sök på silver clay.

Nu finns det en bok på svenska om silverlera. Skapa i Silverlera av mig Anna Siivonen kom ut i slutet av december. Den är 100 sidor och innehåller mer än 250 bilder.
Maila mig vid intresse.
Gå in på www.art4fun.se där säljer de flera böcker. Deras egen är jättebra och en annan är skriven av Karina Mattsson. Superbra med klara steg för steg instruktioner. Precis som man behöver i början. Sedan kan man köpa de mer konstnärliga böckerna, kul för inspirationen!
Handverk