Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: böckertidskrifter
Läst 1041 ggr
vickav
0

Litteratur om paperclay?

Jag tänkte ge bort en bok om paperclay till en kompis om hur men arbetar med paperclay. Jag använder inte själv denna lera så jag undrar om nån har nåt tips om en bra bok?

lotta2
0

Paperclay av Rosette Gault. Jättebra bok, är i ceramics handbooks serien. Ska finnas en bra video/ dvd i USA av samma författare som är utförlig  och som sägs vara jättebra den med, jag har tyvärr inte sett den själv. (Hade ju varit kul att se den, som alla andra program om keramik. )

Denna kommentar har tagits bort.
Bregotta
0

På www.youtube.com kan man skriva sökord, t ex "paperclay", vilket jag testade och fick upp en del. Där finns småfilmer som ibland kan vara ruskigt bra och informativa. Jag har t ex tittat på drejning "throwing+pottery" och beskickning "trimming+pottery" (det var så jag har sökt bl a) och där finns en hel del bra faktiskt (och mycket som inte är lika bra - men det behöver man ju inte titta på!) In och kolla!

Freja15
0

Jag har beställt Paper clay av Rosette Gault, den senaste utgåvan, på nätet. Den är så bra!

Jag jobbar mer än gärna med Paper Clay, det är en mycket annorlunda lera och fylld av möjligheter. Jag kom i kontakt med Paper clay när jag bodde i Sydafrika och jag jobbade nästan uteslutet med den i två år. Nu är jag åter i svedala och upptäckte att den fanns att köpa på Cebex. Å glad blev jag *L*