en om dagen 2008-09-14
efter en annan tråd så börjar jag nu att lägga upp ett diskussionsföremål.
döpte tråden som zzaga brukade göra som egentligen är upphovskvinnan till detta
reglerna är alltså att vi måste länka till en ickenordisk keramiker
mera information om keramiken ger jag lite längre fram i diskussionen
såååå vad tycker ni? färg, form, gilla, inte gilla osv
Bra initiativ!!
Fötter som på en fet fjärilslarv, pib som en elefantsnabel.. tung men lekfull också. Varken jättegilla eller jätteogilla. Jämfört med andra exempel jag sett från kategorin "busiga bruksföremål" så slår den inga rekorder.
Nja, pipen var ju inte i mitt tycke. Snabel är vad jag associerar till. hade pipen vart annorlunda så hade man kanske gillat den. Som det är nu så känns det som två olika grejer, att det inte hör ihop. Sen hade den vart snyggare on det vart enkel fot. Den grå färgen är snygg om det inte vart effekter i den.
Oj, värst vad negativ jag var, inte för att jag kan göra bättre själv… men detta var mitt tycke..

Kul att du tar tag i detta , pluppan. Glasyren har en vacker färg. Får då säga att pipen var aningen överdimensioneradoch klumpig i förhållandet till kannan. Sen gillade jag inte "lockknoppen", den passade inte in.
Skitful….usch vilken hemsk sak. Tycker jag absolut inte om.
No like!
Knoppen på locket gör att jag funderar på om det är Pluppan som är konstnären?

Jag undrar hur praktisk den är att hälla ur.Jag får känslan av att det är svårt att kontrollera vätskeflödet.Kannan berör mej i sin fulhet.
Tycker också att den har "nåt" en egensinnighet, eller så…fast den måste gå att använda annars är den hopplös.
A.M.L
vad e harmoni egentligen vad bestämmer vad som e vackert eller.
klumpig pip.

jag vill ha öron och ögon på den så det blir en elefant :P

Jag är nog lite för tråkig för att gilla den. Kul att se, och sen var det inget mer.
/Marie
Annorlunda…
Kul idé med "en om dagen"
/Sara
www.solhemskrukmakeri.se
dags för lite mera info om var denna pjäs kommer ifrån:
Elephant tea watering can do whatever you want with it
U-nique earlier work made on the potters wheel with hand-made additions. This piece stands 10 inches tall x 12 inches long x 6 inches wide. Happy Etsying and have a great day………….
The Fancy Footworks Pottery Studio
Pennsylvania
pris:55dollar
Ja så elefanten stämde ju mot vad keramikern tänkt.
Jag vet inte själv vad jag tänker om denna. den är hiskelig men på nåt vis tycker jag synd om den, och därför är den söt.
jag skulle inte vilja ha den i min ägo själv
absolut inte min topp pyro! fast jag gör ju också såna koveser fast det ser inte riktigt ut så
lägger ut en till bild där man ser den underifrån