Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: försäljningmarknadsföring
Läst 1484 ggr
troll
0

galleri, ateljé, verkstad, butik!

Just nu har jag verkstad med liten försäljning hemma, men vi är på jakt efter en gård i Stockholm/Uppsala/Enköping trakten. Därför har tanken väckts hos mig att kanske hitta en lokal utanför hemmet, helst tillsammans med någron/några så att man kan dela på kostnader, öppettider m.m.

Eftersom jag surfar på gårdar på hemnet, surfer jag ibland också in på "övrigt". ofta finns det inget som är i närheten av överkomligt i pris/läge/hyra etc. Därför tänkte jag helt enkelt att börja i andra änden. Finns det någon/några som skulle vilja vara med…

/Marie

helenahenstedt
0

Kolla också kooperativens hemsidor, där finns länkar till etablerade keramiker, kanske någon som vill ha en hyresgäst. Oftast bor de ju ganska nära kooperativet de är med i. Vet några tjejer som håller till i Österbybruk, de var tre men mig veterligen är de bara två nu, kolla på Kaleido under länkar. De brukar inte vara här, tror jag. Det finns ju några här på forumet som håller till i området du ska till, hoppas de kan hjälpa dig!

troll
0

Tack för tipsen! Ska kolla!

/Marie

cupcake
0

Hej Marie!  Christina Larsson och Katarina Persson håller till i Österbybruk. Vi pratade endel med Christina när vi var till Gustavsberg… Hon gör otroligt fint kakel /Susanne

pyromanen
0

Troll: Gårdar är mycket billigare härborta än runt Stockholm Flört

troll
0

Jag vet, men då får jag byta karl…(och det har jag inga planer på att göra) hans jobb finns här, tyvärr!

helenahenstedt
0

Har för mig att det ska finnas någon form av kollektiv verkstad i åkersberga. Minns inte vad den kallas.

troll
0

Det finns en lokal ledig i Ulva kvarn utanför Uppsala. Har själv aldrig varit där, men det ser ut att vara en fantastisk miljö. Lokalen är ganska stor, och hyran blir därefter. Men om man var några stycken skulle det kunna bli nå´t kanske. Är det någon som är intresserad?

/Marie

helenahenstedt
0

Det är en fantastisk miljö!

Men det var det här med att byta karl som hindrar mig…

troll
0

Ja, visst är det svårt att få ihop det, både "här och där" så att säga….Det verkar vara en fantastisk miljö, men ensam klarar jag inte hyran…