Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 2030 ggr
lotta2
0

Lycka i en burk

Jojo, tänk att lyckan kan komma i en liten burk! Kryptiskt va? Jo, men jag blev insprerad att göra snyggt i mitt glasyrrum och har besökt (nästan) Hallands alla godisaffärer för att få tag i de tomma plastburkar för lösgodis som affärerna brukar vara glada att bli av med utan resultat.  Många har nu bytt till stora tråg utan lock, tyvärr. Sedan ringde jag till en butik som hade många inne sa dom,  så jag åkte dit och nu är jag lycklig ägare av 300 godisburkar med lock! Gratis dessutom!

Nu ska jag bara tvättta dom och sen ska alla mina råvaror få stå så snyggt i lika burkar i mina hyllor. Gott att slippa alla papperspåsar som dammar också vid glasyruppvägning.

Så gör en godishandlare glad, stöd återvinningen och leta tomburkar för bättre råvaruhantering!

[rolnor]
0

Bra idè! Glad

abbis
0

Jag brukar tigga gurkhinkar med lock på ica o konsum…stadiga och raka..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

cupcake
0

Jag har också godislådor. Fick dom från en ICA affär.Det blir väldigt fint i hyllan…

chja1004
0

Ett tips till: Skolbespisningar har många plastbunkar/spannar över. Fråga bara, de brukar tycka det är roligt att det kommer en keramiker och vill ha deras cream fraise och syltspannar Glad

Sagakeramik
0

Jag ringde kommunen och frågade efter deras storkök. Har nu en "Hinklangare" där som burkar förse mig med hinkar i olika storlekar:)

lotta2
0

Superbra tips om hinkarna! Nackdelen med hinkarna är ju att dom tar mer plats än fyrkantiga saker. En fyrkantig spann hade ju varit det bästa, men när man får grejerna gratis ska man ju verkligen inte klaga. Jag har nu stora hinkar för de mineraler jag använder mest av och alla dom andra som jag använder mindre kvantiteter av i plastburkarna. Så snyggt med lite ordning och reda i hyllorna som omväxling!

Sagakeramik
0

Man kan ju alltid ge dom nån liten skål eller så för sveda och värk:)

vibeke
0

Konditori/bageri är också en bra leverantör av hinkar/burkar. Hinkar som det varit tex vetebrödsfyllning, sylt eller liknande. Stora bra saker att ha till glasyr.

pyromanen
0

#7: Men kom då ihåg att ta upp det i bokföringen som "eget uttag" och betala moms…. Flört

Jessika
0

#7 …. det kan bli dyra burkar det där :)