Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2137 ggr
kinnekulle
0

På G 2009

Hur är det i stugorna, har ni något roligt/jobbigt på gång under 2009, eller är alla helt slut av allt julskapande, tar ni paus nu under julen eller är ni lika tokiga som jag som jobbar för det mesta, antingen i tanken eller med hantverket.

Bregotta
0

Jag går på ledigt från "vanliga" jobbet nu på fredag och kommer att ha ledigt från det ända till den 12/1. Mesta tiden kommer jag att härja kring i verkstaden. Blir skönt att inte ha press på sig att "måsta" hinna göra en massa julkeramik, utan att kunna göra mer vad jag känner för! Skall bli jättehärligt! Brukar försöka göra en röjning där innan´jul för då är det så skönt att gå ut dit och börja jobba i en (relativt) ren verkstad!

Resten av tiden blir såklart tillsammans med familjen!

LeWE
0

Jag är ledig från keramik i helgerna. Umgås med familj o vänner. Sover o vilar.Glad Efter 12 jan börjar jag jobba igen.

pyromanen
0

2009 är fylld av stora frågetecken… vägval och än vet jag inte åt vilket håll det bär. Är så trött på mitt pengjobb som jag har 50%, även halvtid blir mycket när man tittar på klockan hela tiden..  Ska jag stå ut? ska jag söka annat jobb? (jag har just lämnat in en ansökan om ett annat jobb, men det är heltid eller möjligen 75%.. vet inte om jag får det.. och vet inte om jag vill ha det…) Eller ska jag kasta livrem och selar ifrån mig ?  Sen finns drömmarna som jag nämnde i leader tråden att hitta några kollegor och arrangera en svensk-norsk variant av aberrythwyth-arrangementet :-)  eller kanske så visar det sig en ytterligare vägar att gå ….

grenolin
0

Jag längtar till julledigheten (från mitt vanliga jobb) för då ska jag ut till keramikverkstan (som jag har i vårt garage). Hela familjen är ledig och eftersom min sambo också har sina intressen i garaget så kan vi göra det vi gillar och ändå inte försvinna hemifrån. Men lite annat blir det också…som att städa vinden t ex. Ett nödvändigt måste.

chja1004
0

Ja det där med jobb är ett gissel. I mitt fall handlar det om att det kanske blir svårt att få något jobb överhuvudtaget. Den nya skolreformen 2010 innebär att de tar bort musik/bild som obligatoriskt ämne och att estetiska programmen försvinner. Många jobb för bildlärare som kommer försvinna och som ni vet så är ju sist in först ut… Har tänkt på nytt yrke…några förslag?

Annars ska jag inte alls tänka på något annat än att slappa och umgås i jul och att äta för mycket och pusta efteråt som är obligatoriskt. Jag hoppas på snö också..men som någon sa"tror du på tomten också?"

pyromanen
0

#5: Ska de ta bort estetiska programmen!?  hade jag inte hört om alls, pågår det i tysthet?  Vilken väldigt korkat förändrig i så fall!

Du kanske ska bli keramiker då Guld i mun

[rolnor]
0

Det känns nog lite som ett borgerligt beslut, barnen ska lära sej matte, sen blir allt annat bra… (upprörande)!!!!Skrikandes

LeWE
0

Hmmm!!! Helt knäppt!! Lättare att lära sig matte om man får hålla på med keramik, dansa eller måla mm OCKSÅ.. tycker jag!

Vavrakeramik
0

Mitt i "julrushens" slutskede har jag börjat tänka på våren och sommaren. Började igår att göra trädgårdsdekorationer (som ska sitta på armeringsjärn) samt planerar trädgårdstema med stora urnor, amplar etc. Lite så har veckan varit men imorrn o i helgen kör jag sista rejset i butiken för i år. hoppas på lite julklappsköpare!