legodrejning
Nu väntar man bara på att en stor angränsande vägg ska byggas upp så inte saltångorna förstör för möbelrenoveraren som köpt huset med tillhörande stora rundugnar. Lite legotillverkning hade varit perfekt nu innan allt är klart? någon som har för mycket att göra och behöver lite avlastning?

Jag har dig i åtankarna när det blir dags för storproduktion! ;-)

Kan du inte ringa runt till lite större krukmakerier och erbjuda dina tjänster när de har behov. Jag hade ju anlitat dig direkt om jag hade behov. Jag tänker PAradisverkstan, Västergården i Göteborg - ja vad finns det mer? Hur många filskålar drejar du på en timma? Eller muggar?
Jag drejar proffesionellt jobbade på ackord en gång i tiden flinka fingrar. tror jag drejade 2 doftkrus i minuten när jag gjorde dom för många år sedan jag är ju produktionsdrejare.. filskålar eller muggar är inga problem…
Jag är bara nyfiken men jag tycker det vore intressant att veta hur det går till rent praktiskt om man lämnar ut något på legotillverkning? Alltså levereras det skröjat då, eller hur gör man annars? Och kan man bestämma lera som det ska tillverkas i etc? Får jag vara jätteesnokande och ofin och fråga ungefär vad det skulle kosta om man säger per styck ex en filskål i arbete också, alltså bara ett ungefärligt löst pris? Jag har ju hört om en del som lejer ut en del jobb till Spanien och får det hemskickat, men detta var ju trevligare tycker jag alltså…:D
Dom jag har legodrejat till så har jag kört i samma lera som gjorts av beställaren sedan har jag levererat skröjbränt. angående priser så blir det billigare ju snabbare man är..

ang paradisverkstan#2, var där på studiebesök o de berättade att deras drejare bodde i polen!