Shetlandsponnyskulptur
Hej!
Jag hade tänkt mig till mammas födelsedag låta göra en shetlandsponny i glas, och hörde av mig till dom på glaskonst, fick höra att detta inte var möjligt, men att jag skulle höra av mig till er här på keramik, för att få den i lera.
Det skulle inte bli vilken shetlandsponny som helst, utan min shetlandsponny som jag skulle vilja avbilda.
Höjden på den hade jag tänkt mig skulle vara 10-15 cm, kanske lite större. Den kommer kräva en del pillande när det kommer till målning, då Zally, som shetlandsponnyn heter, är svartskäck, det vill säga svart och vit.
Vad skulle ni själva sätta för prislapp på detta jobb? Är det någon här som skulle kunna göra detta åt mig?
Zally på bild.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
Jag tillverkar hästar på beställning, men det är brukbara hästar såsom värmeljushållare, godiskålar, vaser och fruktfat. Skäckar har tillverkat på beställning tidigare (islänningar). Beställningar är det ganska så lång leveranstid på, då jag inte håller på så mycket med keramiken, och gärna vill ha en fylld ugn innan jag bränner. Jag har dock ett par beställningar som ligger och väntar (shettisar det också!) så jag har planer på att bränna framöver.
Du kan kolla på min hemsida. Länk finns på den personliga sidan.
Visst skulle jag kunna, men avråder då det tar en väldig tid att skulptera fram ben, hovar, hovskägg. Så priset blir väldigt högt. Jag har gjort en shirehästskulptur en gång och den tog i princip en hel dag att tillveraka och priset för den var 800 kr.
Det var billigt för en hel dags arbete!
Ta gärna prisdiskussionerna via den privata meddelandefunktionen :).
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag tror att sleipnirs alternativ är bättre för dig Ajdidodii. Då den modellen säkert blir betydligt billigare än mina alternativ.
Jag skulpterar mina hästar in i detalj, dessutom så arbetar jag med olika lerfärger så en svartskäck tillverkas i svart lera och därefter tar jag vit lera som trycks ut till ett tunnt skickt och de vita fälten skärs ur det skiktet och fästes på den svarta hästen så de blir exakta, därav tar det så lång tid.
Som det ser ut nu så har jag fått min Zallyskulptur. Tack för erbjudandena, nu blev det lite först till kvarn.
#9 Det var en otroligt vacker ponny du hade fått till!
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.