Tyck till 1
Som den nybörjare jag är håller jag på och testar en massa olika saker för att hitta min egen stil. Detta är mina första saker och jag vill gärna höra vad ni tycker. Ska jag utveckla mönstren eller lägga ner… Den andra är obränd men det känns som den kan bli bra.
Vet ej hur man laddar ner 2 bilder så jag gör ett inlägg till :) "tyck till 2"
När du frågar så utgår jag från att det är för att du vill ha svar
..
.. jag tycker du verkar mest inriktat på dekoren, inte så mycket på formen.. tror det skulle vara bra att göra formen mer ren (inte lite ut o lite in och lite tillbaka, utan mer rena linjer) när du vill ha ganska mycket dekor på….
Ser ut som att du har gjort mönstret på det svarta genom att vaxa eller dyl innan glasering? har du testat scrafito i engobe? då kan man få mer distinkta mönster (exempel som gismos kruka i tråden om snorglasyr)
När du läser såna synpunkter som mina nu… så kom ihåg att smaken o baken är olika och nån annan tycker kanske precis tvärt om vad jag gör. 

Ja,jag hoppas också att du vill ha ett ärligt svar…
Jag tycker det är toppen att du jobbar efter tanken att du vill ha en egen stil! Det är alltid roligt att se sådant som känns nytt och eget. Med tanke på att du just vill ha en egen stil så blir jag fundersam - för dessa dekorer känns som jag sett många gånger förr… Jag ser att du så gärna vill göra fina saker och jag tror absolut att du har det inom dej! Jag tror att du kan mycket bättre än det som vi fick se här!!
Dina första saker säger du, och då säger jag grattis! Det var bra jobbat för en första bränning tycker jag! :-)
Sedan är det ju bra med feedback från mer erfarna människor, visst, och det är modigt av dig att fråga efter det. För min egen del (fast jag är också nybörjare och har inte bränt något än) tycker jag att fågeln på den högra skålen kan vara spännande att utveckla… Inte att du måste ändra den så mycket, utan kanske mer jobba med den i kombination med form och glasyr etc. som Pyromanen skrev. Och kanske bara ha fågeln, inte så mycket annat på föremålet. En mindre sådan fågel på ett stort fat eller något…kan jag se för mig, och tycka om. (Smaken är som sagt OLIKA! Men så tycker jag!)
Den obrända skålen tyckte jag såg fin ut, och ja, visst kan den vara vit! Gillade själva mönstret och tror att den skulle tilltala många… (Även om just jag är lite trött på hjärtan.)
Jag tycker att du har börjat bra! Självklart tar det tid och arbete att hitta sina former och uttryck! Jag tror det handlar mycket om att göra det som man verkligen tycker om själv också, no-matter-what. Och så handlar det förstås om vad man tänker sig: hobby eller keramik för levebrödets skull etc. Men såhär i början så är det väl öva, öva, öva som gäller - och som du gör, se vad det blev, reflektera, bolla, fundera, öva mer!
Varmt lycka till och hoppas du visar mer i framtiden!