Formakademin visar sina former
Nu vill jag bara puscha lite för oss avgångselever på formakademin. Vi har avgångsutställning nu på Lördag den 17/5, Venisage är mellan 12-16 på Konsthallen i Lidköping, alla som vill komma är hjärtinnerligt välkommna!!!!! Shit vad det skall bli spännande och vad alla jobbar nu inn i det sista. / Marika
Det skulle ha varit roligt att se eran avgångsutställning men vi hinner inte för den 18/5 bränner vi våran vedugn. Men du kan kanske lägga ut några bilder på din sida så vi får se lite gran iallafall
. /Lennart 0 Annika
synd att det är så långt, för det skulle jag verkligen gärna komma o titta på! och håller med #1 attdet vore jätteroligt om man fick se lite bilder… 
jag bor också för långt bort men jag hoppas att det går jättebra för er!
Jag tycker också det är synd att jag bor långt bort. Annars hade jag varit där och kollat in. Lycka till.

Kan du inte ta lite fina bilder o lägga på din sida? Vore kul, i alla fall på ditt. Helen

Jo då jag skall lägga ut en del på min sida, skall höra om det är ok med de andra oxå, jag förstår att det är långt och svårt för de flesta att komma, men visst vore det rolig, jag tror att det kommer att bli bra, det är riktigt fina grejor, mycket stora installationen. Men jag återkommer med en del bilder lite senare.
Lycka till med utställningen och fortsättningen sedan förstås. Synd att jag bor så "avsides", det skulle ha varit kul att komma och titta.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Lycka till med allt! Bor också för långt bort för att kunna komma.
Hej Kinnekulle! Jag funderar på att söka till formakademin och undrar om du skulle kunna berätta lite om skolan. Det är ett stort steg för mig att vid 42-års ålder börja plugga med studielån så jag vill veta om skolan håller hög kvalitet. Är lärarna duktiga?
Vad är medelåldern på eleverna?
Kan man arbeta som yrkesverksam keramiker efter utbildningen?
Tyckte du att utbildningen var värd din tid och pengar?
Hur har det gått för tidigare elever?
Fungerar utbildningen även för personer med inriktning mot keramisk fomgivning - serieproduktion?
Vore verkligen jättesnällt om du kunde ge mig lite infomation!
Tolvtusen, jag tror de mest välrenommerade utbildningarna utanför högskola är just Formakademin och Leksands folkhögskola. Själv har jag gått Nyckelviksskolans keramiklinje, men den är bara ettårig, så den är mer komprimerad.
Det finns säkert andra som kan berätta mer! Och fylla på min lista förstås!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Tack för svar! Vill gärna höra fler med erfarenhet av skolor. Formakademin har svårt att få tillräckligt med elever och kommer att läggas ner om de inte får 50 sökande till i höst, på sina tre linjer. Det jag funderar över är varför de har så få sökanden? Hur bra de är med andra ord.