Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 1694 ggr
Sidsel
0

lärling/praktikant/hjälp

Hej!

Jag är en tjej på 21 år som precis kommit hem från konsthögskola i Danmark där jag spenderade fyra månader med att testa på olika former utav konst. De sista fem veckorna ägnade jag åt keramik och kände direkt att det var något jag vill fortsätta med! Jag hoppas kunna komma in på en längre keramikutbildning framöver men först vill jag lära mig mer om lera och allt vad det innebär att arbeta med den! Jag fick möjlighet att testa på ett par olika typer av lera, bränning och glasering då jag var på skolan.

Nu söker jag någon som arbetar med keramik som är i behov av min hjälp i sommar. Jag kan hjälpa till med det mesta i utbyte mot att jag får tillgång till en verkstad och möjlighet att skapa lite egen keramik. Du kanske har en butik som ska skötas? En verkstad som ska städas? Föremål som ska slipas? Eller annat? Min lön blir tillgång till lera och förhoppningsvis din värdefulla kunskap om just keramik!

Låter det intressant? Har du frågor? Kontakta mig gärna!

Jag bor för tillfället i Göteborg (men flyttar gärna på mig över sommaren) - och finns på telefonnr. 0302-71996 och på mail: Sidsel88@hotmail.com

Hoppas innerligt på att få in en liten fot i keramikvärlden!

MVH

Sidsel Löyche

Vavrakeramik
0

Kommer du och hälsar på i Vävra?

Sidsel
0

Hej igen!

Nu har jag hittat en keramikutbildning i Lidköping som har sista ansökningsdag den 5 juni vilket innebär att jag ännu har tid att söka. Så det satsar jag på, och får besked om hurvida jag kommit in eller inte i slutet av juni månad. Om jag inte kommit in fortsätter jag mitt sökande efter en praktikplats, men fram tills dess koncentrerar jag mig på antagningsprovet och håller tummarna för en plats på skolan!

MVH

Sidsel