Glad Lucia på er allihopa!
Sedan jag slutade jobba i skolan så blir det inte så ofta jag får se ett riktigt luciatåg. Hur är det med er andra? Brukar ni fira lucia? Det finns ju andra arbetsplatser än skolan som har ett luciatåg, men i keramikverkstan…..?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Ja glad lucia allihop:)
Hoppas alla får en jättetrevlig dag!

En trevlig Lucia dag till er allihop! Började dagen tidigt för att i lugn och ro kunna se på Lucia firandet i TV men det började ju inte förrän 07:00 och 07:15 ville barnen se på julkalendern så …det blev lite stämning en kvart.
Barnen har inga Luciatåg i skolan och inget på arbetet iheller så jag får väl klä mig i vit skrud och glitter i håret och skrida ut i verstaden…eller sätter jag på en stämningsfull skiva och låter mig inspireras av den istället.

Glad lucia på er alla.
Jag sprang på ett helt luciatåg vid slottet när jag var påväg till jobbet idag så jag får nöja mig med det även om lucian hade kronan i handen och ytterkläder på. Får vara glad för det lilla ibland. :o)
hej och hå, äntligen hemma efter alla luciatåg. ett på morgonen på tv, ett på jobbet (som jag iochförsig missa) ett med ena barnet vid lunch och ett nu på kvällen med andra barnet.
visst sjunger de lite halvfalskt men jag blir ändå lite rörd varje år
glad lucia på er alla!

Pluppan
Vilken tur du haft som fått se så många lussetåg:)
De är ju så söta när de står där och sjunger även om det är (inte så) lite falskt.
Ja, visst har jag tur
Äldste barnet hade uppvisning för hela skolan och då hade de bara EN lucia. Såg lite konstigt ut tyckte jag, kanske har jag blivit lite formad av de senaste årens luciatåg. Som tur var tittade jag på dotterns luciatåg på kvällen och där var de 14 lucior (som vanligt)
Kändes tryggt!

Har med tre döttrar sett många lussetåg på dagis o i skolan. Nu får jag nöja mig med TVn. Kanske barnbarn snart börjar trippa runt!?! Senast för några år sen var jag i en kyrka o såg min yngsta dotter som då gick musikgymnasium o deras luciatåg.. jag var totalt oförberedd på min reaktion.. det bara svämmade över i ögonen.. vet inte om jag börjar bli gammal!!! Hade inte heller nån näsduk med, tänker alltid på det numera om jag kan tänkas utsättar för något "rörande".

Förresten, ha en bra fortsättning på luciadan!