vad tänka på egentligen?
Jag planerar att köpa en kollegas avlagda ugn och skiva för att äntligen kunna inreda mitt källarutrymme som verkstad och bostadsrättsföreningens gamla pannrum som brännrum. Det som jag funderar främst över just nu är det som gäller ugnen och bränningen:
Är det ett stor eljobb att dra trefas från ett angränsande rum?
Jag har aldrig brännt själv innan - hur svårt är det? Jag är inte säker på att det finns en manual ens. En gammal ugn, men den ser ok ut och jag får den extremt billigt.
Det är nytt och spännande allting, har massor av funderingar egentligen. Hoppas jag kan få svar på dessa mina undringar. :)
Lina
Grattis! Kul att du får en egen verkstad att hålla till i. Det här är rätta stället att få svar på sina frågor så du får återkomma alltefersom.
Det borde inte vara ett särskilt stort eljobb om du redan har elen i ett angränsande rum, men jag är ingen elektriker så…
Att bränna själv är inte alls svårt. Du får förstås ta reda på hur din ugn fungerar. Jag antar att du kan fråga din kollega. Hon/han borde ju känna till just den ugnen och instrumentet som hör till.
Lycka till!
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Frågan är hur mycket ström ugnen kräver, och om säkringarna räcker, det här är enkla saker för en elektriker, inga problem.
Säger samma sak: Lycka till!