Gott nytt år alla och löften...
Passar på och önska er alla ett gott nytt år och trevligt firande ikväll för dom som ska iväg på sådant.
Har ni en massa nya nyårslöften med anknytning till keramiken på gång nu inför det nya fräscha året?
Själv är jag ju lätt lergalen som just fått hem en leverans med lite nya leror som jag bara måste rusa ut i verkstaden och testa nu genast, trots att det är nyårsafton i dag och egntligen borde jag ju göra annat..
Nya löften för mej ? Tja, jag nöjer mej med att lova att försöka organisera mej bättre nästa år, och göra upp en tidsplan så jag inte behöver upptäcka att det är påsk en vecka innan till exempel…
ETT GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla!
Mitt nyårslöfte blir att försöka bli litet mer systematisk och planera saker bättre. Ja, jag vet, jag har gett det löftet förut, men i år så känns det som om det kan hålla
Gott Nytt År på er alla glada keramiker och kerahobbiker:)
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Mitt nyårslöfte blir att jag ska ge mig själv tid till att mixtra och experimentera mera. Jag har så många idéer i huvudet som bara väntar på att få komma ut…
Gott Nytt År allihopa!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Skall bara köpa lördagsgodis!,… hoppas jag.
Gott Nytt År
Har varit rökare i minst 30 år. Om jag slutar så får jag en bärbar dator av min son. Så nu jäv------ ska det bli slut. Har laddat upp med nikotintabletter.
GOTT NYTT ÅR TLL ER ALLA:

Ska börja med att ha bättre ordning bland mina papper
Är inte bra på det men har nu i två dar gått igenom högar och rensat, kanske blir det lättare att ha ordning så man hittar lätt. Dessutom det "vanliga" efter varje jul.. äta mindre.. röra på sig mer..
Gott Nytt År
Ska fortsätta att vara flitig, både med händerna och med huvet, inte vara så LAT!
Gott Nytt allihopa!

Ett jätte Gott Nytt År på er allihopa, ni är verkligen ett sällskap, riktigt längtar till sena kvällar, då e det så himla kul att slå på datan och kolla runt vad som hänt här och på en del bloggar, så från mig till alla Er Gott Nytt År, jaha löften ja, hm, äta mera ekologiskt, inte äta för sent på kvällen, hushålla med jordens resurser, inte bara tänka på att skapa utan njuta av det vackra runt omkring oss, låta det som är gott råda över det som förgör oss, så där det får väl räcka, ialla fall att publicera
, ha det riktigt gott allihop och nu skall vi ha ett riktigt härligt lerår framför oss, Ja nu keramiker skall vi f-n inte bada i vassen.

Så inspirerande att läsa om alla era löften. Själv har jag skaffat mig ett gymkort! Kul uttryck att vi f-n inte ska bada i vassen! Nej den sortens badande får det vara slut med! Gott Nytt 2009!
Det enda nyårslöftet jag någonsinn hållit var när jag lovade att försöka att varja dag äta en bit riktigt god choklad :-)
Nu är mitt löfte till mig själv (och det hade det vartit oavsett om det inte råkade vara nyår) att jag ska träna o bli stark även i alla de där muskler man knappt vet att de finns. För att kunna hålla på med kermik och annat i många många år framöver utan att få onödiga krämpor.
Gott nytt år!
Härligt att se att så många ska starta ett nytt friskare liv med mer träning i! Själv har jag också insett att det är dags att ta tag i konditionen igen efter försummelse på det området. Konstigt för ju mer jag tränar ju piggare brukar jag bli, ändå kan det ju vara så vansinnigt svårt att komma igång.
Heja på Vanja, själv slutade jag röka för många år sedan när jag passerade över 2 paket om dagen-gränsen, och tyckte att nu fick det verkligen vara nog. Det är nog bland det bästa jag gjort,att sluta röka, det och börja med keramik såklart…;D Inte lätt, men bara man bestämt sej (på riktigt och inte efter andras önskemål och påtryckningar) så går det ju!

Jag måste bara lägga in en passus, jag har varit rökfri i ca 10 år, och de första två åre la jag undan de pengar jag skulle köpt cigg för och efter drygt två år åkte jag och min man till thailand,bali och singapore i nästan en månad, faktiskt helt gratis, helt fantastiskt, vi gläds åt den resan ännu och den dyker upp allt som oftast, hur jag klarade att sluta, jo, vi var på fest och jag är nuförtiden ingen fena på attt dricka, eller rättare sagt jag är det ett tag sedan
mycke mycke dålig och marika är bara en liten skrutthög, och kan absolut inte få i mig någonting, inte ens en cigg, så när kvällen hade kommit och jag ännu inte rökt, så tänkte jag ok jag håller upp så länge jag tycker det är ok, no big deal, börjar när jag känner för det, altså inga måsten, och på den vägen är det, som sagt drygt 10 år sedan och inte ett bloss! och bara vinst, jag investerar ju i mig själv genom att inte dra i mig massa skit! Keep up och håll ut Vanja, du har allt att vinna!

God fortsättning alla härliga glada, hjälpsamma ifokusare….själv lovar jag mig att vårda min axel så den kan bli bättre (o smärtfri nattsömn med den?) samt att ta ett "litet" motionspass varje dag….
Lycka till lill oss alla med löften!

Löften brukar jag inte avge. Men visst har jag tankar inför det nya året. Vad gäller keramiken så ska det bli bättre ordning i verkstan - var sak ska ha sin plats. Så hoppas jag kunna jobba mer med keramiken och mindre med allt annat som hör företagandet till. Låter kanske konstigt - men ibland kan det gå ett par månader utan att jag drejar. Får abstinens…
Fast bokföringen måste det bli bättre ordning på men först ska 2008 redas ut… Många kvitton e det…

Börjar med att berätta att förra årets löfte var att bli mer vältränad. Och, gissa vad, jag har faktiskt hållt det! Mer promenader och allt som oftast yoga två gånger i veckan. Orkar bättre bära två-åringen. Mindre ont i ryggen. Känner mig snyggare. Kan ha kläder som inte passat på länge. Så håll ut alla som lovat liknande, resultaten kommer. Undertiden får man glädja sig åt stoltheten över att man tar tag i problemet.
Och Kinnekulle: ska du inte äta sent på kvällarna för viktens skull? Det är en myt att kvällsätandet lägger sig mer på hullet än annat ätande! Det handlar om vad du äter och hur mycket i förhållande till hur mycket du rör dig. Men vill du ändå ha ett tips så: borsta tänderna direkt efter sista måltiden.
Och Vanja-K: jag är också en fd. som håller hårt på dig. Bit ihop, skit i om vikten ev går upp- det är inte ett lika stort problem som rökning. Ohc unna dig småpresenter på vägen, efter två veckor, en månad, ett kvartal etc. En lyxig tvål, en onödig tidning, en massage eller vad du vill. Verkligen lycka till! Det är svårt men helt möjligt.
Efter ett ganska kasst år på flera plan så lovar jag:
Mod, skratt och kärlek!

Och "Gott Nytt…" från mig också! Jag har liknande som många andra, vara mer strukturerad och planera mitt keramikande bättre. Bättre ordning i verkstaden, för det är det inte nu, hm våttorka mer t ex
…
Planera bättre än tidigare så att det som någon skrev inte kommer som en överaskning att det är Påsk, Jul osv. Ja det räcker nog att hugga tag i!
Tycker att det känns skönt att vara på denna sidan Jul och Nyår. Ett helt fräscht år framför sig! Å snart vår, sommar och så. Härligt! Här är det rätt kallt (nu (mot vad vi brukar ha härnere i norra Halland) -8 och lite rimfrost på träd och mark, jättevackert! Gott Nytt År alla!
Jag hade också ett mera keramikfritt löfte. Det var att träna mer och äta bättre. Såna löften brukar vara svåra att hålla men jag kanske ska sockra det litet.
För många år sedan så tränade jag ihop med en kollega. Varje gång vi tränade så lade vi undan en summa (kommer inte ihåg hur stor den var). Efter en tid så hade vi så mycket pengar på kontot att vi kunde unna oss en dag på Hasseludden, ett jättetrevligt spa i Stockholm.
Det kanske vore något att spara till.
_
_
Nu har jag läst era små löften om förändringar. Håller tummarna för er alla. vare sig det handlar om keramik eller personliga önskningar.
Tack för er peppran! Dag två rökfri ( visst jag har nikotabletter) ännu ej några speciella svårigheter.
Hoppas ni haft ett fint nyår!

Gött, Vanja, heja dig, detta klarar du! och glöm inte å belöna dig, för då har du något att länga till, en grej till som jag glömde skriva i mitt tidigare inlägg i debatten, jag rasade ju upp i vikt e klart, dels för att jag små åt mera, och dels för att hormonomställningen ändras ju, så ett tag såg det lite mörk ut, kände mig ganska deppig, röksugen och småmullig med bullmage, MEN Hejsan vad fel det skulle blivit, både rökare och fet!!!Åh nej, den guben gick inte så jag kämpade på och voila det gick ju som jag tidigare skrivt
Tack #19
Ska hitta på några belöningar. Att öka i vikt tänker jag inte på. Den dagen den sorgen.Då kanska man orkar springa av sig kilorna Ha! Ha!

Nå?
Gudskelov inga löften avgivna i den här tråden! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Scrollade och Oj, jag hade visst ett….men drejkurs blev det ingen. Men eftersom jag blivit med verkstad nu så får jag förhoppningsvis jobba på det i höst….året är ju inte slut än!
Jag jobbar på mitt löfte. Tränar litet mer än tidigare så jag är inte helt missnöjd. 
_
_
he he, jo jag håller faktiskt igång mitt styrketräningsprogram fortfarande. Har varit lite bövligt att hitta ett sätt så det hinns med i en full vardag… meen nu känns det som att det funkar! Hade gärna velat springa också, men har haft inflammation i höft o bäckenleder tyvärr, mår annars så bra de perioder där jag springer regelbundet.
skrollade nervöst upp…….puh jag hade inte lovat något

Naturligtvis måste man sticka ut hakan…
Istället för mixtrande och experimenterande blev det raka motsatsen:
Seriedrejning av 1580 burkar… en ny erfarenhet, visserligen, men långt ifrån mitt nyårslöfte.
Mitt nästa nyårslöfte ska bli att aldrig mer ge ett nyårslöfte. 
Kanske var det inte nyårslöfte. Men slutade röka på nyårsdagen. Hade rökt i 35 år.
JAG RÖKER FORTFARANDE INTE. Gud så skönt! Använder förståss nicospray. men den biten tar jag senare. Huvudsaken var att sluta med cigaretterna.
Ökat ett par kg. Gör inget. Var så smal förut.

Grattis Vanja! Det var strongt gjort!

Gratulerar dig också innerligt Vanja! Var superstolt över dig själv.

Hmm.. ja det där med papper har nog blivit något bättre, mycket tack vare ett nytt enkelt bokföringsprogram
Äta mindre.. vet inte precis det
rör på mig som vanligt ungefär.. varken mer eller mindre, det får duga
#29 #30 Tack för det! Känner mig ganska stolt över mig själv. Fy vad det luktar äckligt när någon röker. Tänker, så luktade det kanske om mig också.

Jättegrattis Vanja! Måste kännas härligt!
Hm - mitt löfte att hålla mer ordning och att våttorka i verkstan mer, ja - så mkt bättre har det inte blivit än i alla fall. Fast nu håller vi, jag och min snälla man (som satsar jättemkt tid på att hjälpa mig), på att göra om min verkstad så att jag får större yta och faktiskt mer möjligheter att hålla ordning, så kanske, kanske att jag hinner bättra mig lite till nästa nyår…

Mina löften var vårda axeln så jag kan sova smärtfritt…hmm…undrar om cortisonspruta gillas??? Sover iallafall nästan smärtfritt… sen att röra mig mer, gör jag tyvärr inte (bara på lönearbetet) Grattis till sluta röka!

Grattis Vanja, bra gjort