Keramik iFokus

Keramik

Etikett: övrigt
Läst 3598 ggr
Vanja-K
1

annorlunda drejskiva

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla denna video!

Vanja-K
0

Måste skriva. Gick inte att kop. how to trow a medital pot-english heritage

Vanja-K
0

På you tube.

Ursäkta hjärnsläppet!

LenaR
0

Jag kopierade in adressen där det står video-url, Vanja!

En sån drejskiva har jag sett på Koggenmuséet i Malmö, men jag har aldrig sett den användas. Coolt!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Vanja-K
0

Puttar upp.

Säkert intressant för andra. Hur kan han dreja på detta sätt

LenaR
0

Vilken smart liten handdusch förresten! Och otrolig enhandsdrejning.

Såg nu att inbäddning var inaktiverad, men länken fungerar ju iaf!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Wabisabi
0

Lyckas inte se den videon med drejning, hur kommer man åt den? Min dator kopplas bara ner när jag klickar på den:-(

De andra små videoklippen om rakubränningar funkar bra och de fick mig att bli sittande vid datorn alldeles för länge!!!

Rozzy
0

klicka i mitten på den llla visningsrutan där det står you tube

Keraleij
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har provat en liknande!

Glimmingehus har en kopia av en senmedeltida drejskiva (se bilden), och jag showade lite på den på en marknad i somras.

Funkar förvånansvärt bra. Skivan är upphängd på en spetsig påle som den roterar på, och den går att använda ungefär som en vanlig sparkskiva.

Fast jag fick rätt ont i rumpan efter ett tag…

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Vanja-K
0

Från vilken tidsperiod var den?

pyromanen
0

Tilltalande!

Doriz
0

Jösses, har sett en drejskiava som man puttade runt med en pinne. Det verkade ännu svårare … Den lilla duschen var magnifik. En gång när jag gick på lärarhögskolan fick vi se att man kunde hålla vatten i en mugg med ett papper under. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var men blev djupt imponerad. Den helgen förevisade jag det för en kompis som bjudit in mig på frukost. Precis bredvid diskbänken hade han radat upp sina nybakta bullar för att svalna. Det gick inte så bra för mig och kompisen blev inte så glad… Den lilla handduschen verkar betydligt säkrare.

Vanja-K
0

Jag har också sett på youtube när de vevar runt med en pinne. Vilket jobb! Görs mest i Indien Pakistan och en del Afrikanska länder.

Jag har också testat vatten testet. Jag tappade min väns finkopp i golvet.

bosse-cebex-gbg
0

Det här måste väl FÖR ALLTID döda myten om att en drejtallrik som slår 0,14 mm skulle vara oduglig GladFörvånadGlad…..det ställs en del viktiga baskrav på en bra drejskiva, men hi-tec är det INTE…

Glad