Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 880 ggr
zzaga
0

EOD sönd 7 jan

Hej go vänner:)

Här kommer dagens keramikföremål:

http://www.clayarts.com/Spirebox.JPG

Den är gjord i vit lera. Handbyggd, rakubränd med 22 karat guld och akrylfärg. Den är gjord i sex upplagor och kostar i runda slängar: $650.-800.00

Den är gjord av Robert E Carlson.

Bregotta
0

Scary!!! Lite läbbig tycker jag! Mysko. Man skulle vilja veta vad konstnären tänkt…Tjurfäktning? Eld? Bufflar? Instängda känslor? Sätter i alla fall igång fantasin …

lotta2
0

Den gillar jag. Tycker den är spännande, och lite festlig.

AnnaTH
0

Påminner mig om Eva Zaethreus undervattensskulpturer med långa "trådar" som strävar upp mot ljuset…

Men jag hade gillat den ännu bättre utan de tre rören som lådan ligger på - de skämmer hela figuren tycker jag. Lådan i sig är vacker och spirorna gracila. Snyggt med Raku och guld!

JennyKrita
0

Alien!! Lite skrämmande men ändå fascinerande. De tre "pinnarna" under måste bara vara något de haft och lagt upp den på för de ser helt malplacerade ut!

lotta2
0

# 3 + 4, Nja, jag tycker nog att fyrkantsrören gör att den rektangulära formen kommer upp litegranna och man ser den bättre, men själv hade jag nog valt ett par runda eller ett par mindre fötter på den…

Denna kommentar har tagits bort.
lotta2
0

Priset var väl saftigt. Det priset vore nog bara befogat om personen ifråga vore extremt känd, eller ? Mer ok tycker jag vore 3-400 dollar??

zzaga
0

800 dollar = 5 679,84 skr enligt forex i dag.

Jo.. priset är lite väl saftigt.

De där fyrkanterna under gillar jag inte, men annars är jag väldigt förtjust i den här, speciellt "tentacklerna".

Jag undrar varför han använt akrylfärg.

lotta2
0

#8, kanske blev det inte så bra under det röda eller så kände  han kanske att han behövde lite mer färg eller så. Fördelen med skulpturer är ju att man kan pilla och pilla  på dom med akrylfärger mm tills man är nöjd , till skillnad mot bruksgodset.  Det gillar jag…:D