Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utrustningverkstadverktyg
Läst 1962 ggr
charlottaaberg
0

Hjälp med verktadsmaterial!

Hej! Vi ska sätta upp en verksamhet för den lokala befolkningen i Hässelby,.'Allhuset mitt i byn' och vi ska bland annat ha en liten keramikverksamhet. Jag skulle behöva tips om bra/billiga leverantörer av material, och även för ugnar och drejskiva. Vi behöver en pytteliten ugn som man kan använda med 'vanlig' el! Alla tips mottages med stor glädje! Mvh Charlotta

[rolnor]
0

Cebex, Lars Tärn, kanske? Går att söka på nätet.

utbildadkeramiker
0

Ta Lars Tärn, Cebex är numera för dyrt.

Vanja-K
0

Kolla också Seeman AB i Stockholm. Mycket bra service. Litet familjeägt bolag. Där får man hur mycket tips som helst. Om  ni inte ska handla stora kvantiteter så är Seeman bra eftersom det ligger i Stockholm. Prismässigt vet jag inte.

Vavrakeramik
0

Cebex är billigare på vissa saker faktiskt t ex drejskivan jag köpte skillde mycket i pris till deras fördel - så det är värt att kolla runt.

Kolla annonser för begagnade ugnar o drejskivor - här o på Blocket. Nöjer ni er med en lergodsugn så behöver den inte kosta så mkt begagnad. Är dock osäker på vad det finns för små ugnar som går på vanlig el men prata med återförsäljarna. Det finns en länksamling där samtliga återförsäljare finns med i länksamlingen här på iFokus. Lycka till.

Freja15
0

Jag tycker Seeman är bra på Norr Mälarstrand. Det är enkelt att åka dit från Hässelby, plättlätt faktiskt, om ni har bil. Där kan ni handla allt på stående fot då de har butik. Ni kan gå runt och titta på allt de har. Och de är väldigt hjälpsamma och trevliga. Jag handlar alltid där Glad

Då måste jag komma och hälsa på er, jag finns i Barkarby, Järfälla!

Lycka till!