EOD 1/2 Porslinsskål
Hejsan!
Här är dagens föremål:
http://www.wellbelovedgallery.co.uk/images/app___04.jpg
Lite info:
"The pottery is all hand thrown and glazed in his unique manganese gold glaze, running over either a blue, white or green glaze."
Kom gärna med förlag på keramik (även skulpturer) som ni skulle tycka vara spännande att höra andras åsikter om.
Tänkte du att vi bara skulle kommentera skålen? Inte skål och ljusstake som ett par?
Försöker bortse från ljusstaken: jag tycker formen på skålen är fin. Jag gillar små fötter till öppna former. Enkel och snygg. Glasyrerna däremot gillar jag inte alls, inte på de här sakerna iaf, och inte ihop med varann. Celadonen är för stram, så bronslystern ser bara vulgär ut. Markeringen av kanten känns onödig?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Den hamnar inte i min hylla i alla fall .

Lite träliga båda två tycker jag. Ingen speciellt spännande form på nån och färgerna blir liksom för svulstiga tillsammans. Njae, inte i min hylla heller, och på frukostbordet passar dom inte.

Nej inte i min hylla heller! Jag gillar formen (på skålen) men tycker inte alls om glasyrerna, de blir liksom för tunga tillsammans.

Är inte så förtjust, skulle inte vilja ha det hemma men ändå stiligt på nåt vis.
Fin form på skålen men färgerna blir för mycket..skålen hade varit fin enbart grön.