Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utställningargallerierkeramiker
Läst 635 ggr
zzaga
0

EOD 8/2 Kärl med ruff glasyr

Hejsan:)

Här kommer dagens.

http://www.public.coe.edu/~jbeckelm/vessels/images/15small%20vessel%20(black).jpg

Lite info:

Gjord av: John Beckelman

small vessel (black)

stoneware fired in a residual salt-vapor reduction atmosphere to cone 1.

avalon
0

Jag tycker att ytan är jättehäftig när den är sådär grov och ser ut som lava eller nåt. Men jag tycker att det är tråkigt att det ser ut som att han inte arbetat någonting med formen, det är ju bara som en hög med lera. Därför gillar jag ändå inte grejen som helhet.

Keraleij
0

Den här vasen/grejen tycker jag går över gränsen till hur rufft som kan bli spännande/snyggt. Det behövs en stram form som kontrast till den extremt grova ytan - den här tycker jag ser ut som en komocka…

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

lotta2
0

HAHA, komocka var rätt uttryck. Detta tycker jag också är ett exempel på en som är så till sej i sin glasyr och har glömt bort det viktigaste: formen. Ful form hjälpes inte upp av en läcker glasyr….tyvärr inte alls.

abbis
0

Vaddå form…jag ser ingenting i denna tingest…skulle tro att det va en 2 åring som kladdat på dagis..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ulla
0

Jag tycker om den. Jag känner ömhet för den. Den får mig att tänka på en tvååring som kladdat på dagis Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

zzaga
0

Jag gillar ändå formen på den här… den får mig att tänka på när jag besökte Yellowstone med deras geishrar. Glasyren får mig inte att tänka på en komocka utan på en gråsten med mossa på:)

Inget jag skulle ha hemma i bokhyllan själv, men kul att kolla på:)

JennyKrita
0

jag gillar det råa och när det inte är överarbetat, men här går det nog lite för långt för mig…det ser mest ut som en bit lava. Tycker nog att han kunde ha jobbat något lite mer på formen.

pluppan
0

håller med…..en bit komocka! kunde inte sagt det bättre, tack kajsa!

A.M.L.
0

Kanske gör den sej bättre i verkligheten? Jag tycker inte att den ser kul ut alls…lerklump, komocka, lavaklump…Fast ändå kanske nåt jag plockat upp (och tyckt om) om jag hittat ute i naturen (hm…inte komocka…eller?). Det där är en spännande skillnad, när blir en lerklump ett "verk"….Vad behövs för att formen ska vara nåt annat än en lerklump? Att den har en form…? det har väl alla lerklumpar….? Att den är vacker…nä det behövs inte, kanske intressant? eller ännu närmare kanske… att nån intresserar sej för den? Nu ska jag ta mej upp ur detta djup och natta barn istället…Sov gott A.M.L.

A.M.L