Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 7909 ggr
Prinsessan81
0

Keramikskola utomlands

Jag skulle gärna vilja gå på en keramikskola. Saken är den att i Sverige är skolorna folkhögskolor och jag har bara en termin kvar för den nivån på Csn.
Är det någon som känner till en bra skola på 1-2 år utomlands? Det får gärna vara Norge eller Spanien. Eller en engels-spansk talande skola någon annanstans. :)

Ulle
0

Glas- och Keramikskolan på Bornholm, kanske? Där skulle jag vilja gå om jag inte var så förfärligt gammal…

Länk till Glas- och Keramikskolan

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Prinsessan81
0

Tack för svaret! Ska kolla upp skolan! :)

ramjambam
0

Ålands folkhögskola (Finland) har keramik som ämne, om du har tillräckligt med erfarenhet att söka in till andra året. Jag tror inte att du får CSN pengar till den.

Titta på Storbrittanien och skolor som har B.A. kurser i keramik (lägre högskoleexam) Det går väl att googla fram. Leta upp Juli-Augusti eller September-Oktober  numret av Ceramic Review, och det borde finnas bilder från slututställningar från dylika kurser.

Prinsessan81
0

Tack för era svar! :)

Jag har ju Abf keramikskola här i Göteborg. Den är dock bara 2 dagar i veckan och kostar ca 8000 per termin. Men det kan ju vara något att börja med. :)

catharinadesign
0

Skulptur kurs i Italien?

Är det någon som känner till om det finns en bra skulptur eller keramik kurs i Italien! Det skulle varit roligt att åka till härliga Italien och samtidigt skulptera eller dreja!

Catharina

liliegren
0

Kan också rekommendera Glas og Keramikskolen på Bornholm. Jag har gått där och är nöjd med min utbildning. Den är tre-årig, ligger på högskolenivå med tanke på csn-lån. Om du vill veta mer om den så maila mig så svarar jag gärna på frågor om du har några. contact@marialiliegren.se