Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 5158 ggr
Stinann
0

Sätta fast öron

När jag har satt fast öron på muggar så har de en tendens att lossna när det torkar, framförallt i nederkant. Vad gör jag för fel? Är kanske godset lite för torrt?

Tacksam för tips!

LenaR
0

Det blir spänningar, eftersom man nödvändigtvis måste ha formbara öron fast på en läderhård kruka.

Det bästa knep jag vet är Fredholmska knycken. (Döpt efter Anders Fredholm. Glad)

När man är färdig med att fästa, forma och putsa örat på en kopp, medan det fortfarande är så mjukt så det ger med sig, så tar man ett grepp om örat och rör det ett par-tre millimeter i höjdled, upp och tillbaka.

Den lilla rörelsen tar spänningarna ur örat, och det är mycket förbättrad chans att det sitter där det ska.

Det är mitt bästa tips!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Stinann
0

Ska prova det.

Tack!Glad

ramjambam
0

…Och kom ihåg att täcka muggarna med plast tills nästa dag, så att muggen och örat kan torka långsamt ihop.

L.A.E
0

#1  Så där har vi alltid gjort,minns inget annat.

sucilia
0

för mig funkar det bra när jag ruggat upp godset och hänkeln ordentligt och rikligt med slickers….

L.A.E
0

Använder nästan aldrig slicker bara vatten. Det fungerar bra för mig inga problem alls.

LenaR
0

#4 Bra uppfinningar görs kanske flera gånger? Flört

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Stinann
0

Jag har provat o det ser lovande ut hittills, täcker med plast gör jag så det var inte det som var problemet.