Keramik iFokus

Keramik

Läst 1319 ggr
Ulla
0

Nu är det nya här

Som alla ser så har det hänt en del under natten. Det nya iFokus har lanserats. Mycket är nytt, bl a har medlemmarnas egna sajter tagits bort och ersatts med en slags profilsida. Orsaken till det var att så få aktiverade sina sajter. Det kändes tråkigt att titta runt och bara mötas av en felsida. Annat nytt är att det ska vara lättare att sköta Mina inställningar och att administrera sajten (för oss värdar och medarbetare).

Det finns fortfarande en del som inte fungerar som det ska eller som saknas, men problemen men den gamla versionen ökade och blev till slut så allvarliga att man inte kunde vänta längre.

Så ha litet tålamod. Arbetet pågår för fullt, och saker och ting kommer att rätta till sig med tiden.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

KeramikeniSkredsvik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Alltid spännande med nytt …

Jag hittar inte "hoppa till första olästa … " längre när man läser ett inlägg, har den funktionen tagits bort?

/Sofia

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Ulla
0

Nej, den kommer strax tillbaka. Jag ser att du klickade två ggr extra för att publicera. Det är något som jag behöver rapportera om annars kommer vi att få många dubbletter att radera. Glad

_
_

KeramikeniSkredsvik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt inlägg kom med tre gånger, jag trodde att jag i alla fall lyckades radera ett av dom …

Det är oerhört segt med uppdatering av sidorna, så det är högst troligt att det blir både två och tre av samma kommentar. Innan sidan har uppdaterats hinner man klicka en väldans massa gånger.

Muspekaren är ingen pil när man pekar på "publicera kommentar", det ser ut som när man ska klicka i en skrivbar ruta, ett streck bara.

För länge sen fanns det kortkommandon som man kunde använda när man t.ex skulle hoppa till första olästa kommentar, är det något som finns nu i det nya?

/Sofia

Ulla
0

Länken Första olästa kommer tillbaka. Kortkommandon har jag inte använt själv så jag vet inget om dem.

_
_

Ulla
0

Jo, jag såg att du hade tagit bort ett av dina inlägg. Jag blev litet förvånad för det har man inte kunnat förut som vanlig medlem.Glad Vet inte om det ska vara så, men man har ju kunnat redigera förut och då kunde man radera istället.

Det kommer att gå snabbare när man har trimmat in det nya. Redan nu märker jag stor skillnad från igår och det arbetet kommer att fortsätta.

_
_

Wabisabi
0

Var inne och tittade på min egen sida och tyckte att fotoalbumen hade blivit rörigare! Innan kunde man ha en "framsida" och hade man flera album med bilder i var det lätt att hoppa emellan.

Sedan fanns det helt plötsligt flera kopior av samma bildFörvånad Håller de fortfarande på att förbättra så att man skall vänta eller är det lika bra att försöka få någon ordning på det själv i den mån man kanObestämd

Ulla
0

De håller fortfarande på och arbetar med det nya och det lär nog ta ett tag innan allt är klart.

Jag gillade inte det gamla fotoalbumet. Varje gång (nästan) man la upp en ny bild fick man istället ett nytt album. Dessutom gick det inte att sortera bilderna på ett bra sätt. I det nya ska man bara kunna dra dem till rätt plats. Du kan ju testa om det fungerar. Om inte så får du rapportera så kommer det med på fixalistan.

_
_