Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 7807 ggr
stefanandersson
0

Krukmakar-gangsta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en fönsterutställning med tio tekannor och en affisch (den bifogade bilden). För er som undrar är det jag som är på bilden som krukmakar-gangsta. (krumakare och gangster i någon slags kombination) CoolSkrattande

Här är en bild hur det ser ut i fönstret med affischen.

pyromanen
0

Cool

Hade det varit facebook hade jag tryckt på "gilla".

[rolnor]
0

Coolt! Hade velat se mer av tekannorna kanske…Glad

Vanja-K
0

Tycker lika som personen ovan! Rolig. Annorlunda.

Freja15
0

Riktigt coolt…Cool

Men var är tekannorna?

*nyfiken*

LenaR
0

Krukmakargangsta… Vad driver du för bisysslor i din ateljé egentligen? Flört

Måste ta mig förbi Blås & Knåda. Är du där själv någonting, Stefan? Skulle vara kul att ses!

*Trycker gilla jag också*

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

stefanandersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tekannorna finns här.

Ulle
0

Fina tekannor! Gillar dem skarpt.
Bilden är ju spektakulärt häftig.
Måste fråga: Är det en äkta tatoo eller är den photoshoppad?

Man kanske skulle göra nåt liknande. Men jag har i och för sig inte någon tvättbräda på magen, snarare torktumlare… så det får nog bli på armen i så fall. Skrattande

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

kinnekulle
0

JA!!!!! Super häftigt  Stefan, så läckert både magen din;-) och dina fantastiska thekannor, jag bugar och tackar för titten!!

koko
0

Mums!

Är den äkta, gaddningen?

sucilia
0

Snygg mage och fina tekannor

pluppan
0

cool marketing!! den sticker ut ur mängden och det är väl det som är meningen med marketing, väcka nyfikenhet!

stefanandersson
0

Tatueringens äkthet väljer jag att inte kommenterar. ;)

Nog är det marknadsförning på något plan men jag ser det oxå som ett visuellt ställningstagande… Och en ursäkt att visa magen på vinterhalvåret. :D

koko
0

Glad

pyromanen
0

Det behövs nya sätt och sammanhang för keramik!  (Apropos LAEs kommentar om att traditionella krukmakare är ett utdööende släkte).  En krukmakare/keramiker som enbart skapar funktionen kopp kanske inte behövs när funktionen kopp fås på IKEA för 5kr. Jag tycker Stefans fönsterutställning och även andra konsthantverkares unika, personliga och nya sätt/sammanhang är både friska fläkter och visar att det är inte utddöende som är på gång, det är förnyelse och utveckling Glad

stefanandersson
0

Min följdfråga blir: Vilka otippade sammanhang kan vi tänka oss? vilka andra funktioner har vi sett koppar fylla?(Appropå post #14)

Själv har jag snöat in på hur kunskaper och erfarenheter av kopptillverkning kan vara intressant för ickekeramiker.

pyromanen
0

Ska ställa ut om en dryg vecka. Kommer att bli två installationer som "pratar" med varandra. I den ena ingår det koppar på ett lite anorlunda sätt Tyst.  Ska försöka fota, återkommer efter vernissagen. Om nån har vägarna förbi Dalsland så visas min utställning på Not Quite i Fengersfors 11-30 mars Glad.

stefanandersson
0

@pyromanen: hoppas utställningen går bra! Det verkar som om tidningen Café har inspirerats av min affisch (eller?) På det senaste numrets omslag är Felix Herngren med en stor latino tatuering på magen där det står solsidan. Man vet ju aldrig men bor han på söder kanske?

pyromanen
0

#17 Tack, jo, jag är numera världsberömd i Fengersfors Tungan ute.

Har inte sett tidningen Café,  men detdär fenomenet händer hela tiden tycker jag. Att man tror nåt är helt unikt och så är det i själva verket en del i en trend. Kanske har du satt igång något med din affish, eller kanske har du (omedvetet) fått inspirationen till den någonstans ifrån och från samma håll som Felix Herngren (eller nån i hans omgivning) syns ju mycket tatueringar?

stefanandersson
0

Ofta verkar man bara skjutas framåt av en större våg, inte sin egen kraft. Men det här är slående lika, tajmingen perfekt och platsen passande. Det är utan tvekan att jag fångat något i tiden då dessa "trendsäkra gubbar" på café oxå vill ha gangsterkänsla.

Har just gjort en annan bildserie:

Trimming

Arbez
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bra ide´! Gillar din presentation, det är roligt och se VEM som producerat föremålen!