Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 7215 ggr
hippokrene
4

Var kan jag köpa lera nu?

Har köpt keramiklera innan på Mineral Dunit men de är uppköpta av den dyraste konkurrenten. Var kan man köpa lera nu i nordvästa Skåne till ett bra pris? Nån som vet?

BKform
0

Lars Tärn finns i Tomelilla. Jag tycker han har bra priser, många leror att välja på och väldigt bra service. Han öppnar efter trettonhelgen

Marang
0

Ja Lars Tärn är som sagts ovan.

hippokrene
1

Ser att han har många leror att välja på. Finns det nån som är lämpad för förskolebarn? Har köpt skollera förrut…

LenaStina
0

Jag instämmer….Lars Tärn.

Trevlig, hjälpsam och duktig och dessutom bra priser.

Doriz
1

Om din kommun, dvs om du arbetar i en kommunal verksamhet,  har avtal med ex Staples kan du köpa lera därifrån mkt billigt. Den kommun som jag arbetar med har avtal som gör att vi kan köpa 10 kg för under 10 kr. Lergods, lättarbetad men inte så kul kulör men med glasyr helt ok.

Vavrakeramik
0

Det finns billigare lera hos keramikleverantörerna.

pyromanen
0

#5 Menar du 1 kr/kg eller 10 kr/kg?

Doriz
0

#7 När jag handlar till den skola där jag arbetar betalar vi under 10 kr för 10 kg dvs inte ens 1kr/kg. Som jag skrev är skärven sådär kul men glaserad helt ok.

nordkoster96
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja den är okey. Har även bränt den med glasyr. Helt OK. Men ful i färg och ingen snygg yta har leran då den är bränd.Så på med glasyr då är den helt OK.