Keramik iFokus

Keramik

Etikett: resor
Läst 1822 ggr
sucilia
0

Något jag bör se i Oslo?

Åker till Oslo i helgen tänkte om det var något speciellt "keramiskt" jag bör kolla upp.. köpa eller se =)

[perlennart]1
0

vid hamnen kommer jag ihåg låg det en fin affär med keramik men det är många år sedan så om den är där ännu vet jag inte. men Oslo är ju inte så stort så du går nog inte förgäves även om den inte ligger där

Ulla
0

Tyvärr så har jag inga tips att ge. Men du kan väl skriva och berätta om du hittade något intressant när du är tillbaka hemma igen.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

gunnels
0

Jag var i Oslo för några år sedan och var på ett mycket fint ställe som heter FORMAT. Det låg i samma hus som turistbyrån i Akkers Brygge (eller hur det nu stavas). Mycket fint konsthantverk! Vet att finns fler ställen så du kan passa på att fråga på turistbyrån. Finns många duktiga keramiker i Norge. Konsthantverket verkar ha högre status där än här hemma. Lycka till!

evaform
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vigelands skulpturpark är ett måste om du är det minsta intresserad av skulptur och form!

sucilia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej tack så mycket alla för tipsen! han tyvär inte läsa dem innan jag åkte… men jag besökte Vigelands skulpturpar, väl värt ett besökhttp://www.vigeland.museum.no/no/vigelandsparken Sedan han jag inte med så mycket mer keramik, min kille är mest intresserad av trä så blev en del av det med! =)

Får bli mer nästa gång!