Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 3062 ggr
kittabiggan
0

Nya slingor till ugnen.

Finns det någon som kan hjälpa mig med att:

Finna någon duktig kille el tjej som kan sätta nya

elslingor i min gamla keramikugn. Jag vet inte hur man ska

ta reda på hur stora el små elslingorna ska vara.

Ugnen står i Höganäs trakten i Skåne.

Tacksamm för all hjälp.

Kitta

Kitta

ramjambam
0

Bäst att ta reda på vilken modell ugnen är, och kontakta en leverantör av keramikförnödenheter (Cerama eller dylikt) som kan skaffa fram rätta element.Då borde en 'vanlig' elektriker kunna byta.

Om ugnen är en hembygge är det mer komplicerad, men inte omöjligt, att  ta reda på effekten. Men då  beehöver du någon som är mer kunnig, alternativt en elektriker som är villig att lär sig.

hans wagndal
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! Min gamla Naber 14 År 1977 gick sönder i går 7/7 2011. 1150 grader o sen brann slingan av. Jag har likt en dåre lagat slingor nu så många ggr att jag inser att nu behövs nya slingor. Vänster sida+ Botten, Höger sida + botten.Baksidan.Ja sen är det bara luckan som är hel. Var köper man slingor till en gammal Naber 14? Någon som kan tipsa mig? Hans Wagndal tel.0485-562027 Öland

abbis
1

Det är väl Cebex som är generalagent för naber..om inte annat har den en duktig kille som lindar!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[perlennart]1
0

Nu för tiden kan man väl köpa Naber lite var stans, men jag vet ju att också Lars Tärn har dom.

kittabiggan
0

Nu har jag fixat med Cebex så dom lindar nya slingor till min 50-tals ugn. Jag ritade upp ugnen skrev in alla mått såsom antalet varv, diameter, stjoklek på slingan och effekt på ugnen.

Efter dom upplysningarna så tillverkade dom nya slingor och en elektriker ska montera dom snart.

Kitta