Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: glasyrerglasering
Läst 1441 ggr
april24
0

Angående bild på skål

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Texten till skålen jag lyckades få in en bild på - vet inte hur det gick till riktigt - kom inte med. Jag har glaserat den med en köpt glasyr som heter rosenkvarts som jag blandat lite koboltoxid i. De lite mörkare blåa strecken är koboltengobe som det mesta försvunnit av.

Hälsningar Monica

Kerstin-O
0

Jättefin! Härlig glasyr!

Rosenkvarts låter som en rosa eller röd glasyr. Stämmer det?

april24
0

#1 Ja, jag tror det - har aldrig använt den utan kobolt men en gång blev en del av godset rosa./Monica

Kerstin-O
0

Tack! Jag har en glasyr av Botz som heter rosenrot, som jag skall testa att blanda kobolt i. Skrattande

lotta2
0

Rosenkvarts från Cebex är en vitt mat med lite möjligtvis lite svag rosaaktig dragning.

lotta2
0

Rosenkvarts från Cebex är en vit matt med lite möjligtvis lite svag rosaaktig dragning.

Ulla
0

Två inlägg med samma innehåll. Du vill vara säker på att vi ser din nya fina Avatar, eller hur?Skrattande

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Hehe Ulla. Nejmen vad konstigt, jag skulle bara korrigera mitt underliga snubblande  stavfel på tangenterna och då måste det ha blivit dubbelt. Men visst njut av att man kan se vad det är denna gången ;D ( många avatarer är ju mycket mystiska och man undrar vad det egentligen är…)

april24
0

Lotta!

Min glasyr är inhandlad från Keramikexperterna - kanske finns en skillnad?Monika

lotta2
0

Nej, Cebex heter också Keramikexperterna…;D

Man kan se den i deras katalog. Nu har jag inte använt den mycket själv på mycket länge, jag blandar mest egna numera, men jag hade den för flera år sen.