Keramikverkstad i Kalmar sökes
Vi är några 'amatörer' som har haft en stor verkstad centralt i Kalmar men nu är vi tyvärr uppsagda. De ska göra bastu och övernattningslägenhet i stället, inget kul för oss.
Nu söker vi därför en liten lokal lämplig för vår verksamhet, ca 20-25 kvm i Kalmar. Kanske någon har ett utrymme i sin källare som vi skulle kunna hyra?
Kontakt mig gärna om tips, tack!
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
Nu har vi fått tag i en lokal och vi undrar hur vi bäst flyttar vår ugn. Kanske finns det redan någon tråd om det, men jag börjar att skriva här i min egen tråd utan att öppna en ny.
Vi har en rund, toppmatad elugn som är ca 77 cm i diameter och så sitter ju det elektriska på baksidan. Vi undrar om den bara är att lyfta eller om vi måste tänka på något speciellt.
Vi har köpt den på plats och vet att den kom in i stort sett som den är. Men just hur vi går bäst till väga med själva lyftet vore bra att få tips om. Använda remmar eller nåt?
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
Vad bra att du hittade hjälp. Jag satt själv och sökte bland alla inläggen eftersom jag vet att frågan tagits upp tidigare.
Själv var jag med och flyttade två ugnar förra året. Nåja, vår del i arbetet var att lyfta upp ugnarna på pall och fixera/spänna fast dem där, och att sedan ta ner dem igen när de levererats. Vi använde mera list än styrka för att göra det. Tre tjejer lyfter inte gärna 300 kg, inte ens tillsammans, utan att använda sig av en del knep. Allt det andra hade vi hjälp med.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_