Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1581 ggr
troll
0

Roslagsbo!

Finns det någon mer här på "fokus" som bor i roslagen? Jag bor och har min ´verksatd på Rådmansö utanför Norrtälje. Det skulle vara roligt och hör om det finns någon av er som surfar runt här finns i närheten. Det finns mycket man skulle kunna hjälpas åt med - köpa lera… utställningar…m.m. m.m.

Hör av er,

MVH Marie

avalon
0

Inte för att det så himla nära, men jag bor strax utanför Tierp, ca 6 mil norr om Uppsala. Eftersom dom flesta här verkar bo ganska långt söderut så är det iallafall samma del av landet !!

troll
0

Jo allt är ju relativt. Kul i alla fall med en upplänning till - hej! - dock lite långt för att tex beställa lera tillsammans o dyl. Var handlar du förrästen. Härifrån är det lite långt till allt. Jag har förut åkt in till Stockholm men det känns som slöseri med både tid och bensin! Letar nu efter nya bra leror (stengods) att skicka efter.

avalon
0

Jag handlar hos lermakeriet i Gävle, hon har bra priser. Jag hämtar leran själv det är bara 5 mil dit och det (och Uppsala) är närmaste stan om man skall handla annat oxå. Men jag förstår att det blir dyrt för dig att sitta och åka till Stockholm bara för att hämta lera, då kan man ju likagärna beställa och betala frakten.

Vad mysigt det låter att bo på en ö ! Om jag av nån anledning ska åka åt norrtälje hållet så hör jag av mig, kanske jag får titta in och se hur du har det och vad du pysslar med.

pluppan
0

lägger upp länken igen till kartan där många av oss har prickat in sig…..om ni inte gjort det så är det bara att göra add place

http://www.frappr.com/keramikifokus

troll
0

Kom absolut och hälsa på, det vore jätte kul! Rådmansö är ingen regelrätt ö utan är mer eller mindre ihopväxt med fastlandet nu för tiden. Längs ut ligger Kapellskär som många som har åkt Finnlands- /Ålandsbåt känner till. Jag har en gammal hemsida som håller på att uppdateras. Just nu har jag kört fast med den och väntar på att min man ska få tid att hjälpa mig. Min keramik heter Trollgods (jag har alltid varit ett troll) och jag lovar att berätta mer om vad jag gör och vem jag är när tid är. Läser ju del av allt kul som ni skriver så jag måste försöka dela med mig lite själv snart. 

Marie

Ps Jag har lagt in mig på förut sidan men hittade inga andra där! DS

Ulla
0

Jag är roslagsbo på sommaren :) Håller då till i närheten av Bergshamra så det är inte så långt från dig.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

troll
0

Från Bergshamra är det en liten bit upp mot Norrtälje och sedan ut till Kapellskär. Titta gärna in. Kanske smaka lite nyslungad honung i juni/juli (jag är också bi-odlare).

Marie