Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 771 ggr
[karamell]
0

elektriker i östergötland????

Söker med ljus och lykta en elektriker som skulle kunna tänka sej att koppla in min ugn.. och inte kostar 10.000 för det var vad den jag pratade med ville ha. Proppskåp för 20 watt finnes. kabel behöver dras ca 20 meter inomhus, plus installation av säkerhetsbrytare!!

poja
0

Det var hutlöst!! Så mkt skall det väl inte kosta. Jag tror inte den elektrikern ville ha jobbet. Hoppas att ngn kan tipsa dig här.

abbis
0

Jag brukar ta in offerter från minst 3 st..gå in på eniro o kolla vilka du har närmast dig..Det kostar minst 300:- i timmen + material.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Bruzapetra
0

Jag har fått exakt samma jobb gjort. Fast kanske 4 meter kabel. Men det är ju inte den som kostar så mycket. Fick insatt 3 fas kontakt, säkerhetsbrytare. Inkoppling av ugnen och byte av kontakt då min ugn och automatiken inte stämde överrens. 5300kr. Men hantverkare är då rakt inte gratis!!! De tar ut ca 350 bara de lämnar kontoret, sen är det bil bla bla bla. Kanske nåt vi skulle lära oss av!

avalon
0

Men gud va dyrt, det verkar helt sjukt ! Jag hade en elektriker här som gjorde exakt samma sak, drog sladd och kopplade in och säkrade upp huset och allt, det tog några timmar och kostade 1500. Du bör nog leta vidare !

[karamell]
0

Som det låter, så ska jag nog ta och ringa upp några fler!!!

Tack

pluppan
0

herregud vilka priser!

vilken tur att gubben är elektriker i botten då kan man klara sig med en puss som betalningFörvånad

lotta2
0

Det var ju rena skämtet i prissättning tycker jag. Han måste ju huggt till med något i luften, antingen för att slippa det jobbet eller för att han tyckte han kunde chansa. Jag hade elnisse för att dra all el i verkstaden när jag byggde om här och han kopplade in ugnen  och drog fram ny central, och höll på ett bra tag med alla mina kontakter. Men inte ens det gick på 10.000. Annars är jag också lyckligt lottad, min svåger jobbar med el (även om han inte är auktoriserad på installationer) och brukar göra det mesta av jobbet åt oss (när han hinner), och så tar vi hit elnissen som brukar mest kolla att det stämmer innan vi kopplar in det sista. Så blir alla nöjda…:D För här är det ganska svårt att få en elektriker på mindre jobb…

abbis
0

Man kan ta in ett fast pris om det är en nisse som jobbar sakta..timpenningen tycker jag inte är dyr då man betalar vitt…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/