Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1833 ggr
Staffan
0

Sushi-keramik

Är det någon här som tillverkat keramik avsedd just för sushi? Tänker på tallrikar och mindre fat för soja. Det vore i sådana fall kul att se bilder!

Mvh // Staffan

LeWE
0

Jag tillverkar risskålar med hål för pinnarna (bild finns på min hemsida) www.lenaskeramik.nu samt små sojaskålar, assietter m.m i vitt och/eller svart.

Staffan
0

#1 (LeWE)

Fina skålar! Det är alltid roligt att duka med sådant som är annorlunda och anpassat efter just det som ligger på/i tallriken.

Tillsammans med riktigt ät-pinnar så skulle de vara en bra present. Synd att man inte kan hitta dem på DesignTorget

Glad

// staffan

LeWE
0

Jag har faktiskt försökt få in  dem på designtorget men det gick inte, de blev refuserade.

Är det nån annan som har erfarenhet av att prova lämna in till Designtorget? Jag tycker det verkar svårt och dessutom är det en stor provision. Annars är det en väldigt bra ide.

Pia
0

Jag blev också refuserad, fast med smycken. Ibland funderar jag på vilka kriterier de egentligen har när de tar in eller inte, för inte kan det egentligen vara unikt och ej förväxlingsbart med tanke på hur mycket förvillande likartade saker man hittar där ibland… Kan säkert ha med priserna att göra också kanske, det är ju en saftig summa om 45% i kommission ja - man skall ha riktigt bra marginaler då… Tyvärr ligger ju kommissionspriserna på den nivån i Sthlmsområdet…:/

LeWE
0

Ja, det verkar knepigt, först bli antagen och sen betala så mycket "om" man säljer nåt.. hm.. jag är nog skeptisk..

EvaRittsel
0

Ja, Designtorget är nog egentligen inte till för oss konsthantverkare. Har blivit refuserad gång på gång och sedan hittat samma saker från ngn anna två veckor senare. Lite småkymigt.
Men nu har jag en liten hemlis att berättaHemlis!

Konsthantverkscentrum är på gång att öppna en butik för oss konsthantverkare i Stockholm. Ungefär samma koncept som Designtorget - men för konsthantverk. Vettigt tycker jag eftersom Designtorget säljer - just det - designade prylar. Oftast inte gjorda för hand som vi måste. Jag ser verkligen fram emot en sådan butik. Hör av dig till Konthantverkscentrum om du är intresserad. Man behöver inte vara medlem.

http://www.konsthantverkscentrum.se/

Och Staffan - jag gör också Sushifat - i glas!

Staffan
0

#6 (Eva)

Kul med sushifat i glas - du har inte någon bild som du kan ladda upp här så att man får se hur de ser ut? *Nyfiken*

Bra tips angående Konsthantverkscentrum. Där kanske det finns fler tänkbara konstformer som skulle behöva ett forum likt detta Keramik iFokus eller ditt eget Glaskonst iFokus ?

// staffan

Pia
0

#6 skönt att höra att andra blivit refuserade och hittat liknande saker där nästa vecka… att man inte är ensam trots att det är tråkigt liksom:)

Tack för tipset om Konsthantverkscentrum, skall kolla in där!