Vad gör du idag, onsdag?
Här regnar det så jag sitter framför datorn rätt mycket idag. Uppdaterar hemsidor som jag har hand om, betalar räkningar, tittar in på iFokus med jämna mellanrum osv. Ska försöka hinna med att städa också för när det slutat regna flyttar jag mer eller mindre ut till landet för sommaren. Ja, jag måste får bilen från verkstan först. Utan den kommer jag inte så långt.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
sitter på mitt jobb som jag gör näst sista dagen på idag. efter det ska jag ha ett låååååångt sommarlov med mycket keramik fram till 1:a sept då jag börjar nytt jobb. så idag slutför jag mest arbeten och så har vi ätit en massa tårta…..
Sonen på snart ett år är sjuk och gnällig. Jag fick inte sova värst mycket i natt, så jag känner mig rätt seg i dag. Medan han sov har jag färdigbearbetat 24 lergökar som jag drejade i lördags. Vid engoberingen tappade 4 av dem "huvudet". Har en beställning på 100 st som ska till lergökastan, Ängelholm med andra ord.
Hyfsat väder här i sydöst för övrigt -vi hade gäster på en härlig kvällsmåltid utomhus i solen i går kväll. Havsutsikt och humlesurr och glada barn Mmmm sommar!!
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Jag har gjort stenar i svar lera som jag ska ha som dekoration….blev en hel del.
När jag hämtat barnen hos dagmamman så fick jag migrän. Gaaah! Åska i luften känns det som.

Började dagen med att betala räkningar. Då sjunker alltid humöret ner i botten av någon underlig anledning…
För att sudda bort min sura min satte jag mig vid drejskivan och drejade precis vad jag hade lust med. Glömde äta lunch så nu har jag just slängt i mig lite näring.
Snart ska jag ut i verkstan igen och sätta öron på muggar…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

vaknade kl 6 när min son väckte mig. Åt frukost lekte och busade till kl 9.30 då det var avlämning hos dagmamman. Hem in i verkstaden. Försöka få igång lerkranen som stått stilla jättelänge. Efter mycket krångel och strul så fick jag den äntligen att funka, leran för hård, la ner projektet:( Drejade stort fat att ha med i saltugnen. Lars ,den underbara människan, kom och lämnade över några gigantiska sättplattor till saltugnen som gör att jag kan få in jättestora prylar i den:) drejade en tekanna, pip och lock. Drejade en cylinder som ska bli en oval tekanna i morgon. Blandade två glasyrer en shino och en tenmoku , tömde skröjugn. Hämta sonen hos dagmamman och nu lagar jag min "lunch".
Jag går på sommar kurs hos Rosanna i Kärna under fem dagar !!!! helt otroligt toppen bra. Fin verkstad, mysig stämning och oooootrrrrrroligt god mat! Det är så fantastiskt lyxigt att bara få sitta vid drejskivan och ha obegränsat med lera att arbeta med. Råd och hjälp är lätt att få av Rosanna. Nu är det två hela härliga dagar kvar att se fram emot och då hoppas jag att bla.en kanna, en tekanna och stort fat kommer fram ut min klös.
Önska att fler fick uppleva en vecka hos Rosanna
Sov länge! Eftersom det regnar så gick jag ut på gården och hämtade regnvatten i en bunke. Ska ha det till när jag blandar Terra sigillata. Om någon såg så undrar de säkert varför jag stod och öste i regnvatten. Underlig person, tänkte säkert någon.Men det bjuder jag på. Hade det varit på jbbet så hade ingen undrat.De är van vid det mesta. Sist var det gamla kopparsladdar från en skrotad dator. DET BLIR STICKADE ARMBAND, MED PÄRLOR I.Egentligen borde jag ha gått till kolloni och samlat in sniglar. Men idag ska vi äta köttbullar och det hade jag inte kunnat äta om jag samlat sniglar. Fy tusan vad äckligt det är.men alla måste samla vad man kan. Annars börjar väl mina att vandra från vår tomt till andra. Härom kvällen kollade min son. Ringde hem och sa; mamma dina sniglar vandrar över till oss. Så stod han där och räknade hur många det var medans han snackade.
Jag sket i sniglarna idag. Läste tredje boken av Stig Larsson. Mycket bra!Snart ska vi äta. Måste sluta tänka på de äckliga krypen.
Steg upp ur min varma sköna säng ca kl 05. Lämnade mina små trötta drakar till dagmamsen. Jobbade. Fick lite inpiration till att plantera lite blommor så jag for iväg till handelsträdgården och inhandlade ett tiotal, hela tiden fylldes min hjärna med -"de här pengarna kunde du lagt på lera istället." Hemma vid fyra. En av drakarna ville måååla med mamma, mamma målade med vax på keramiklyktor, sonen på papper….
Stordraken ringer från en ny kompis och vill hem, åker och hämtar.. magen kurrar, det blir ris och korvstroganof. Drakarna spelar dataspel en stund, jag drejar.
Dags att lägga de små liven, nu är det gjort och medan de somnar så sitter jag här och vaktar så inga hemska troll hoppar ut under deras sängar… tror att jag hinner ut i verkstaden igen, baaaara en liiiten stund…lovar mig själv att kasta ut tv:n kollar aldrig ändå….förresten kattfan åt en fågel idag, hans mage som nyss är tömd på maskar det där avmaskningsmedlet det är dyrt det…. måste ta ett snack med killen att han ska låta bli allt levande ute!
Jag är ledig imorgon:) Kan bli en lång kväll i verkstan:) Näää då knorrar väl gubben…hahahaaa

Jobbade på jobbet som inte är keramik. Får ta i en massa saker som mina semesterfirande arbetskompisar får på sina "bord". Skall själv ha semester fr o m nästa vecka och 4 framåt. Då blir det keramik för hela slanten! På jobbet tänker jag alltid på all keramik jag skall göra när jag kommer hem - orkar sen inte när jag väl är hemma på kvällen! Frustrerande! Går ändå ut och rotar lite i verkstaden men sätter inte igång med något nytt. Var på drejkurs 6 dagar för 1 vecka sedan, hur kul som helst men händerna tog lite stryk. Somnar och pirrar. Oroväckande men är lite bättre nu…

Kolla upp det. Fick själv operera mig för karpataltunnelsyndrom. Gick alldeles för länge med samma symtom.

Vaknade först klockan nio på kvällen.
Mina dygnsrytmer är totalt förvridna !
Åt, sade ordentligt godnatt, och farväl till min flickvän innan hon somnade, såg Simpsons, och sUrfade på nätet i nämn ordning.
Nu ska jag packa min ryggsäck, duscha, och väcka tjejen, och min dotter innan jag åker - Ja just det - klockan kvart i sex är det Simpsons igen…..
Det hällregnear ute, och tidigt i morgon bitti åker jag till Roskilde.
Jag ska arbeta som frivillig på festivalen. Fan vet hur det blir om det fortsätter regna förståss. Det kommer vara ett helvete att ta sig dit tidigt i morgon, när jag är dödstrött, om det också ska spöregna.
Men vi ska bygga upp festivalomådet veckan innan. underfestivalen har jag några få korta arbetspass.
Som ersättning får jag tre mål mat varje dag, en plats på personalcampingen, och fritt inträde till festivalen !
Om en vecka ska jag få upleva Björk och Red hot chilipepers live - WOW!!!