Studiebesök, och praktik
Hej alla keramiker.
Jag går nu en keramikutbildning och undrar om det finns några i Stockholm alternativt Gotland som kan ta emot mej för studiebesök och eller praktik?
Nu tänker jag sommaren 2013. Under några dagar, en vecka, flera veckor.
Kommer från Gotland och har stuga där. Har gått kvällskurser sen 2010 och nu i medelåldern fått möjlighet att börja på en Folkhögskola för att lära mig så mycket jag kan.
Skicka ett privat meddelande gärna med din mailadress och eller telefonnr.
Är ordningsam och nyfiken.
www.lerigahander.blogspot.com
Även under loven som kommer ; Jullovet, påsklovet och sportlovet.
Hej, då jag ännu inte fått några svar får gärna den som vill komma med tips och erfarenheter. Hur gjorde du när du fick din praktikplats, osv? Studiebesök, kan även tänka mej åka till orter nära Stockholm.
Svårt tror jag att hitta praktikplatser. Krukmakarutbildningen här i danmark stängde dels på grund av att inga praktikplatser fanns till dom studerande. Och vill man verkligen ha en plats så tror jag inte att man kan ställa krav om vart det skall vara, nej då får man nog flytta dit där platsen finns.
Det finns en del platser så ge inte upp, speciellt när det kan vara korta tider och du är under utbildning. Dom jag känner till som har platser är dock inte aktiva här på iFokus och det är inga löpande platser. Mitt råd är att kolla vilka keramiker som finns i området och kontakta dem direkt. (och i dina områden finns det gott om kunniga med regelbundet verkstadsarbete) För min del är det svårt att utröna vad du söker. Keramiker kan göraså mycket och jag hade kanske kommit med ett förslag om jag såg en efterfrågan som passa in just på mig. Lycka till ^_^
Hej! tack för era tips!
Nu första året (terminen) har vi svartbrännt, rökbrännt, byggt, tummat, kavlat. Nu har vi lergods och har drejat i 5 veckor hela dagarna och kvällarna. Vi har använt oss av engober, dekorerat på olika sett. Vi har gått igenom fattigmanslito och screentryck. Jag är även intresserad av andra orter med praktikplats. Ni som vill och kan ta emot mej får bestämma om det är för några veckor eller längre. Eller bara ett studiebesök för en dag eller två. Och jag hjälper gärna till där det behövs.

Är det Vårdinge du går på? I så fall kan jag ha en plats åt dig efter jul, under lov och sommaren.